Co to jest liczba wyszukiwań?
Liczba wyszukiwań to jeden z ważniejszych parametrów, jeśli chodzi o analizę danych. Informuje on o przybliżonej miesięcznej liczbie operacji wyszukiwań badanych fraz kluczowych w narędziu analitycznym, np. w Keyword Planner należącym do Google Ads lub w innych typu Ahrefs czy Senuto.
Google liczba wyszukiwań – jak jest określana wartość?
Zazwyczaj śr. liczba wyszukiwań w Google wskazuje średnią, obliczaną dla ostatniego roku, choć można to wydłużyć aż do 4 lat, co daje jeszcze szerszy pogląd. Oczywiście pamiętaj, że liczba wyszukiwań jest wartością uśrednioną i nie są to dokładne liczby. Zazwyczaj są to okrągłe wartości umiejscowione w grupach typu 0, 10, 20, 100, 210 itp. Jeżeli więc dana fraza znajdzie się w grupie 0, to może być tak naprawdę w przedziale od 0 do 5 wyszukiwań.
Średnia liczba wyszukiwań w Google – dlaczego warto ją znać?
Dzięki średniej liczbie wyszukiwań w Google możesz stwierdzić, na które frazy warto się pozycjonować i prowadzić inne działania marketingowe, choćby uruchamiać kampanie reklamowe w Google Ads.