Co to jest deep link?
Deep link (linkowanie głębokie) to link kierujący do podstrony, który pomija stronę główną. Polega to na tym, że np. link dodany w artykule na portalu branżowym kieruje do jakiegoś konkretnego produktu, a nie do witryny producenta.
Deep link – co to daje?
Linkowanie głębokie to bardzo często stosowany sposób, ponieważ przekłada się na zadowolenie użytkownika. Otóż omija on cały serwis, a od razu trafia na produkt lub usługę, która go interesuje. W związku z czym jest większa szansa, że zdecyduje się na zakup bądź przynajmniej zapisze zakładkę na później. Działa to jednak nie tylko przy sprzedaży, ale także np. przy promowaniu jakichś treści. Jeśli jeden bloger odsyła do artykułu drugiego, warto zadbać o to, aby deep link przekierowywał do konkretnego tekstu, a nie ogólnie do bloga.
Linkowanie głębokie – dlaczego warto je wykorzystywać?
Głębokie linkowanie ma znaczenie głównie ze względu na UX. Im lepiej zaprojektowany serwis i lepiej przygotowany content, tym większe zadowolenie użytkowników. To właśnie to zadowolenie wpływa między innymi na to, jak algorytmy Google czytają stronę, a więc jak się ona pozycjonuje, a także ma znaczenie dla zasięgów i ogólnego korzystania z witryny.