Co to jest long tail?
Long tail to rozbudowana fraza, którą potocznie określa się mianem „długiego ogona”. Najczęściej składa się z kilku słów (od 3 do 5) i stosowana jest przez użytkowników, którzy poszukują precyzyjnych wyników dla swojego zapytania. Dotyczy to zarówno określonych produktów, usług, jak i informacji. Frazy long tail są niezbędne do zwiększania widoczności witryny www w sieci oraz do generowania ruchu i konwersji.
Co wyróżnia frazy długiego ogona?
Frazy długiego ogona wyróżnia zdecydowanie wyższy wskaźnik konwersji, niż ma to miejsce w przypadku ogólnych zapytań, czyli fraz generycznych. Jednocześnie jednak frazy long tail związane są ze zdecydowanie niższą liczbą wyszukiwań oraz mniejszą konkurencją w wynikach wyszukiwania. Zostały zaprojektowane tak, aby lepiej odzwierciedlały sposób, w jaki ludzie zadają zapytania. Są więc bardziej szczegółowe niż słowa kluczowe z krótkim ogonem, dostarczając wyszukiwarkom więcej szczegółów i wyraźnie sygnalizując intencje wyszukiwania.
Dlaczego warto używać fraz long tail w SEO?
Frazy typu long tail przeznaczone są głównie dla użytkowników o sprecyzowanych intencjach zakupowych, którzy szukają konkretnego produktu lub usługi. Dzięki zastosowaniu long tail w kontekście SEO można osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większe prawdopodobieństwo skorzystania z oferty. Frazy długiego ogona związane są z niższym kosztem pozycjonowania niż w przypadku fraz ogólnych. Pozwalają też na stosunkowo szybkie zwiększenie ruchu prowadzącego na stronę.