Home > Słownik > Machine learning

Machine learning

Co to jest machine learning?

Machine learning to rodzaj technologicznego zapamiętywania zachowań konsumenckich i wzorców, które już wcześniej miały miejsce. To również analizowanie nowych danych oraz poszukiwanie rozwiązań, które skutecznie zastosowane były w innych podobnych sytuacjach. Udział w procesach Machine Learning ma również Big Data oraz zgromadzone w jej ramach dane i ich analiza. Dzięki całościowemu procesowi, którego udziałem jest również pewien rodzaj sztucznej inteligencji, selekcji danych informacji w sposób samodzielny dokonuje maszyna.

Machine learning – dlaczego jest ważne w biznesie?

Dzięki machine learning procedura analizowania danych i szukania właściwych dla danego użytkownika rozwiązań ulega przyspieszeniu. Aby machine learning było możliwie najskuteczniejsze, potrzebne jest bieżące dostarczanie danych najwyższej jakości. W przeciwnym wypadku uzyskany model rozwiązania będzie niedokładny, błędny i nieskuteczny w rozwiązaniu danego problemu. Wprowadzenie procesów machine learning do funkcjonowania firmy w ramach konkretnej witryny sprzyja automatyzacji i przyspieszeniu wielu procesów związanych z obsługą klientów.

Jakie są rodzaje uczenia maszynowego?

Istnieją cztery główne rodzaje i przykłady uczenia maszynowego:

  • uczenie nadzorowane;
  • uczenie nienadzorowane;
  • uczenie częściowo nadzorowane;
  • uczenie wzmacniające.

Typ algorytmu, który stosują analitycy, zależy od rodzaju informacji, które chcą zebrać. Algorytmy uczenia maszynowego mogą pomóc w lepszym zrozumieniu Klientów. Poprzez zbieranie danych Klientów i informacji o ich zachowaniach konsumenckich pozwalają one dostosować produkty lub usługi do ich wymagań.