Co to jest marketing automation?
Marketing automation to zróżnicowane procesy, w których działania wykonywane zazwyczaj przez osoby pracujące w ramach prowadzonego marketingu. Aby było to możliwe, niezbędne jest wdrożenie odpowiedniego oprogramowania, w ramach którego funkcjonują narzędzia mające na celu zgromadzenie danych, określenie możliwych odpowiedzi na padające zapytania i dopasowanie ich do specyficznego profilu danej witryny.
Narzędzia do automatyzacji marketingu
Odpowiednie narzędzia do automatyzacji marketingu pozwalają zaoszczędzić czas przeznaczony na wykonywanie określonych zadań. Umożliwiają m.in. automatyczne wysyłanie e-maili, newsletterów, odpowiadanie na wiadomości czy kompleksowe zarządzanie kampaniami marketingowymi w sieci.
Najbardziej znane narzędzia to m.in.
- GetResponse;
- ActiveCampaign;
- HubSpot.
Narzędzia do automatyzacji marketingu stanowią silne wsparcie w budowaniu bazy Klientów, tworzeniu raportów lub analiz, które usprawniają procesy biznesowe danej firmy.
Automatyzacja marketingu – jakie daje korzyści?
Marketing automation pozwala na wykonywanie powtarzalnych działań, takich jak np. wysłanie wiadomości powitalnej czy przesłanie formularza do każdego użytkownika. Dzięki temu możliwe jest odciążenie pracowników i tym samym przekierowanie ich do wykonywania bardziej skomplikowanych i indywidualnych zadań. Marketing automation umożliwia również zbieranie danych odnośnie do aktywności odbiorców na danych witrynach internetowych dokonywanych w czasie rzeczywistym. Możliwe jest gromadzenie danych teleadresowych, związanych z poszczególnymi zachowaniami czy urządzeniami, z których dokonywana była dana aktywność itp.