Co to jest marketing relacji?
Ten rodzaj działań promocyjnych nie ma jednej sprecyzowanej definicji, ponieważ jest to bardzo szeroka dziedzina. Najczęściej jednak mówi się, że jest to koncepcja marketingowa, która skupia się na ukształtowaniu relacji z klientami w oparciu o satysfakcję i lojalność nabywcy. Właśnie dlatego marketing relacji to inaczej marketing partnerski, marketing więzi lub marketing powiązań.
Marketing relacji – czy działa?
Marketing relacji to świetna opcja promocyjna, jeśli zależy Ci na tym, aby klienci nie podejmowali transakcji jednorazowo czy przypadkowo, a po zakupie do Ciebie wracali. Chodzi głównie o tworzenie, poszerzanie i utrzymywanie relacji z klientami, którzy przywiązują się do marki, darzą ją sympatią, a co za tym idzie, chętnie kupują i wracają do jej produktów lub usług.
Marketing relacji przykłady działań
Główne cechy marketingu więzi to koncentracja na zbudowaniu relacji i zatrzymaniu klienta, działanie długoterminowe, stała komunikacja i monitorowanie powiązań z konsumentami oraz skupienie na wskazywaniu korzyści z zakupu. Dodatkowo firmy, które decydują się na ten rodzaj promocji, koncentrują się na wysokiej jakości obsłudze.