Strona Główna > Słownik > NAP (nazwa, adres, telefon)

NAP (nazwa, adres, telefon)

Co to znaczy NAP?

Jest to skrót od Name, Adress, Phone, czyli nazwisko, adres i telefon. Pojęcie to odnosi się do wizytówki przedsiębiorcy w internecie, która zawiera takie właśnie dane jak nazwa, adres, czy telefon. Przy pozycjonowaniu lokalnym wizytówki NAP są wykorzystywane do wzmocnienia pozycji w danym obszarze działalności biznesu.

NAP co to zawiera?

W wizytówkach NAP właściciele firm mogą opublikować wszystkie istotne dane, które mogą pomóc użytkownikowi w kontakcie. Oczywiście nazwa, adres i telefon to podstawy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawrzeć tam też godziny otwarcia czy adres e‑mail. Im więcej informacji tym lepiej, ponieważ bardziej zaspokoją potrzeby osoby, która ich szuka.

Jak przygotować wizytówkę NAP?

Kluczem przy NAP jest to, aby zawarte informacje były zgodne z prawdą, w pełni aktualne zbierze z tym, co znajduje się w innych miejscach, np. na stronie internetowej, czy w social media. Inaczej pojawi się chaos komunikacyjny, a klient nie będzie wiedział, które dane są prawdziwe. Wizytówki NAP można umieścić na różnych portalach, które są tzw. katalogami, np. na targeo.pl, panorama firm.pl, zumi.pl i wiele, wiele innych.