Co to znaczy NAP?
Jest to skrót od Name, Adress, Phone, czyli nazwisko, adres i telefon. Pojęcie to odnosi się do wizytówki przedsiębiorcy w internecie, która zawiera takie właśnie dane jak nazwa, adres, czy telefon. Przy pozycjonowaniu lokalnym wizytówki NAP są wykorzystywane do wzmocnienia pozycji w danym obszarze działalności biznesu.
NAP co to zawiera?
W wizytówkach NAP właściciele firm mogą opublikować wszystkie istotne dane, które mogą pomóc użytkownikowi w kontakcie. Oczywiście nazwa, adres i telefon to podstawy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawrzeć tam też godziny otwarcia czy adres e-mail. Im więcej informacji tym lepiej, ponieważ bardziej zaspokoją potrzeby osoby, która ich szuka.
Jak przygotować wizytówkę NAP?
Kluczem przy NAP jest to, aby zawarte informacje były zgodne z prawdą, w pełni aktualne zbierze z tym, co znajduje się w innych miejscach, np. na stronie internetowej, czy w social media. Inaczej pojawi się chaos komunikacyjny, a klient nie będzie wiedział, które dane są prawdziwe. Wizytówki NAP można umieścić na różnych portalach, które są tzw. katalogami, np. na targeo.pl, panorama firm.pl, zumi.pl i wiele, wiele innych.