Czym jest Persona?
Persona to opis klienta idealnego dla danej firmy, który pochodzi z określonej grupy docelowej, do której kierowana jest usługa lub produkt. Jest to szczegółowa charakterystyka osoby, która wykazuje zainteresowanie i chęć zakupu danego produktu.
Tworzenie persony – na czym polega?
W opisie persony znajduje się m.in.
- wiek,
- miejsce zamieszkania,
- hobby i zainteresowania,
- poziom zamożności,
- wykształcenie,
- wykonywany zawód.
W tworzeniu persony znaczenie ma również wiele innych cech kluczowych w kontekście określonego produktu lub usługi. Pozwala to lepiej przestudiować sposób myślenia i rozważania zakupu, istotne cechy przemawiające za zakupem i przeciw niemu.
Dlaczego budowanie persony w marketingu jest ważne?
Tego typu działania pozwalają na zidentyfikowanie słabych i mocnych stron produktu, dzięki czemu możliwe jest jeszcze lepsze dopasowanie go do odbiorcy i zwiększenie tym samym szans na sprzedaż. Stworzenie persony ułatwia również tworzenie skutecznych opisów i strategii sprzedażowych oraz treści związanych z reklamą produktu i doborem najwłaściwszego dla promocji kanału. To również dobór odpowiedniego języka i skupienie się na zaletach produktu odpowiadających idealnie na oczekiwania klienta.