Home > Słownik > Persona

Persona

Czym jest Persona?

Persona to opis klienta idealnego dla danej firmy, który pochodzi z określonej grupy docelowej, do której kierowana jest usługa lub produkt. Jest to szczegółowa charakterystyka osoby, która wykazuje zainteresowanie i chęć zakupu danego produktu.

Tworzenie persony – na czym polega?

W opisie persony znajduje się m.in.

  • wiek,
  • miejsce zamieszkania,
  • hobby i zainteresowania,
  • poziom zamożności,
  • wykształcenie,
  • wykonywany zawód.

W tworzeniu persony znaczenie ma również wiele innych cech kluczowych w kontekście określonego produktu lub usługi. Pozwala to lepiej przestudiować sposób myślenia i rozważania zakupu, istotne cechy przemawiające za zakupem i przeciw niemu.

Dlaczego budowanie persony w marketingu jest ważne?

Tego typu działania pozwalają na zidentyfikowanie słabych i mocnych stron produktu, dzięki czemu możliwe jest jeszcze lepsze dopasowanie go do odbiorcy i zwiększenie tym samym szans na sprzedaż. Stworzenie persony ułatwia również tworzenie skutecznych opisów i strategii sprzedażowych oraz treści związanych z reklamą produktu i doborem najwłaściwszego dla promocji kanału. To również dobór odpowiedniego języka i skupienie się na zaletach produktu odpowiadających idealnie na oczekiwania klienta.