Co to jest PPC?
PPC (ang. pay per click) to opłata pobierana za kliknięcie. Każdorazowo, gdy dany użytkownik kliknie w reklamę PPC, reklamodawca jest obciążony ustalonym z góry kosztem. Płaci on nie za wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie w nią. Koszt kliknięcia jest uzależniony np. od konkurencyjności branży, popularności słów kluczowych czy jakości strony, na jaką kieruje dana reklama.
PPC Google Adwords – na czym polega ten typ reklamy?
Najpopularniejszą platformą korzystającą z tego modelu reklam jest Google Ads, gdzie reklamodawcy mają możliwość licytowania słów kluczowych wyszukiwanych w Google. Kiedy użytkownik wprowadza zapytanie w wyszukiwarce, od razu wykonywana jest aukcja określająca, jakie reklamy się wtedy pojawią. Przed organicznymi wynikami występują te, które uzyskały najlepszą ocenę. Następne pozycje wyświetlają się pod bezpłatnymi wynikami. Reklamy PPC mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej (displayowej), na listach produktowych, w reklamach w Mapach Google oraz w reklamach „tylko połączenie”.
Kampania PPC – jakie daje korzyści?
Reklamy w kampanii PPC umożliwiają szybkie dotarcie do klientów i elastyczne dostosowywanie do zmieniających się celów. Pozwalają również na szybkie i łatwe mierzenie oraz kontrolowanie wyników kampanii. Prawidłowo zoptymalizowana kampania PPC może zwiększyć ruch w witrynie www w krótkim czasie.