Co to jest reklama display?
Display to rodzaj reklamy graficznej zachęcający potencjalnego odbiorcę do działania za pomocą obrazów, sloganów, form audiowizualnych oraz CTA (Call to Action). Jej celem bywa zarówno sprzedaż produktów i usług, jak i działanie wizerunkowe danej marki lub firmy.
Jak działa reklama display?
Reklama displayowa zachęca odbiorcę do przejścia na daną stronę docelową i dokonania zakupu lub skorzystania z usługi. Display wykorzystywany jest także w szeroko zakreślonych kampaniach retargetingowych, mających na celu kontakt z odbiorcami, którzy skorzystali już z danej usługi lub zakupu. Działania te mają prowadzić do ponownego skorzystania z wybranej oferty.
Rodzaje reklam display
Do najczęstszych form reklam displayowych należą reklamy pełnoekranowe, banery reklamowe, reklamy wideo, elementy interaktywne (rich media), grafiki tradycyjne, formy natywne, reklamy discovery czy różne treści umieszczane w sferze social media. Display ułatwia analizę skuteczności kampanii, może być indywidualnie spersonalizowana i dopasowana do konkretnego użytkownika oraz ma wpływ na budowanie świadomości marki i zwiększanie jej rozpoznawalności.