Co to jest reklama natywna?
Jest to rodzaj reklamy, która nie ma charakteru inwazyjnego. Jest naturalnie wkomponowana w treść, jaką przegląda użytkownik.
Reklama natywna to alternatywa dla tradycyjnych form reklamowych, którą charakteryzuje większa niż w tym przypadku form tradycyjnych skuteczność. Wynika to ze zjawiska „ślepoty bannerowej”, która dotyczy klasycznych reklam displayowych. W przypadku reklam natywnych tego problemu nie ma.
Reklama natywna przykłady
Natywna reklama może występować w różnych formach. Wyróżnia się 6 jej typów:
- In-feed Ad Units – treści lokowane pomiędzy tradycyjnymi artykułami.
- Paid Search Units – reklama natywna w wyszukiwarkach.
- Widżety rekomendowane (ang. recommendation widgets) – są umieszczane obok tradycyjnego artykułu lub wideo w postaci przycisku, np. czytaj także.
- Promowane listy produktów (ang. promoted listings) – w takiej reklamie natywnej promowana lista produktów jest integralnym elementem e-sklepów.
- In-ad (IAB Standard) – rodzaj reklamy pojawiający się w standardowej formie np. baneru czy wideo obok treści organicznych.
- Niestandardowe (ang. custom) – zaliczają się do niej wszystkie inne formy reklamowe.