Co to jest SEA?
Search Engine Advertising to inaczej jeden z rodzajów marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Razem z SEO tworzą sposób na dotarcie do użytkowników korzystających z Google. SEA to konkretnie reklama witryny w płatnych wynikach wyszukiwania lub w udostępnionych przez inne strony internetowe przestrzeniach reklamowych.
SEA Search Engine Advertising – jak działa?
SEA może występować w różnych formach – graficznej, tekstowej oraz wideo. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób ma być zaprezentowany produkt, czy usługa, a także jaki efekt chcemy osiągnąć. Kampanie SEA najczęściej wykorzystuje się dla zwiększenia liczby odwiedzin strony, pozyskania leadów lub podniesienia konwersji.
Search Engine Advertising a SEO
Tak jak wspomnieliśmy SEA to uzupełnienie dla SEO. Należy jednak pamiętać, że o ile SEO cechują działania długoterminowe, o tyle SEA to raczej promocja krótkoterminowa, która zmienia się co jakiś czas. Dzięki odpowiednim narzędziom, służącym pomiarom efektywności reklamy, możliwe jest jej ciągłe optymalizowanie.