Co to jest spam?
Z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych jest to tworzenie witryn www, które są całkowicie bezużyteczne, ponieważ nie mają żadnej wartości merytorycznej. Spamem nazywane jest także wysyłanie dużej ilości e-maili, które również nie są wartościowe dla użytkowników.
Spam co to jest w przypadku SEO?
Spam to także używanie różnych technik w procesie pozycjonowania, które nie są dozwolone. Takie praktyki to m.in. maskowanie i podstępne przekierowania, atak hakerski, ukrycie tekstów lub nienaturalne upychanie słów kluczowych w tekstach, które przestają przez to mieć jakąkolwiek wartość merytoryczną. Oprócz tego do spamu zalicza się też pozyskiwanie nienaturalnych linków i umieszczenie nienaturalnych adresów URL w swojej witrynie oraz publikowanie spamowych treści, np. na forach, czy w księgach gości na blogach.
Spam a algorytmy Google
Algorytmy Google bardzo surowo oceniają działania spamerskie. Dlatego, jeśli wykryją witrynę, która jest niewartościowa, natychmiast wyrzucają ją z wyszukiwarki i użytkownicy nie mogą jej znaleźć. Z tego powodu tak istotne jest, aby unikać wszystkich wyżej wymienionych działań.