SPAM

Co to jest spam?

Z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych jest to tworzenie witryn www, które są całkowicie bezużyteczne, ponieważ nie mają żadnej wartości merytorycznej. Spamem nazywane jest także wysyłanie dużej ilości e‑maili, które również nie są wartościowe dla użytkowników.

Spam co to jest w przypadku SEO?

Spam to także używanie różnych technik w procesie pozycjonowania, które nie są dozwolone. Takie praktyki to m.in. maskowanie i podstępne przekierowania, atak hakerski, ukrycie tekstów lub nienaturalne upychanie słów kluczowych w tekstach, które przestają przez to mieć jakąkolwiek wartość merytoryczną. Oprócz tego do spamu zalicza się też pozyskiwanie nienaturalnych linków i umieszczenie nienaturalnych adresów URL w swojej witrynie oraz publikowanie spamowych treści, np. na forach, czy w księgach gości na blogach.

Spam a algorytmy Google

Algorytmy Google bardzo surowo oceniają działania spamerskie. Dlatego, jeśli wykryją witrynę, która jest niewartościowa, natychmiast wyrzucają ją z wyszukiwarki i użytkownicy nie mogą jej znaleźć. Z tego powodu tak istotne jest, aby unikać wszystkich wyżej wymienionych działań.