SXO – co to jest?
Rozwinięciem skrótu jest Search Experience Optimization. To termin, który odnosi się do doświadczeń użytkownika i jest zbiorem technik mających za zadanie zwiększenie konwersji. Jest to możliwe dzięki dostosowaniu witryny do oczekiwań oraz preferencji internautów.
Strona, która spełnia założenia optymalizacji zgodnej z założeniami SXO, wyróżnia się prostą obsługą, dobrze się prezentuje, bardzo szybko wczytuje i zachęca użytkownika do dokonania zakupu, zapisania się do newslettera, czy do wykonania każdego innego działania oczekiwanego przez właściciela. Takie podejście jest alternatywą dla popularnego dotychczas modelu, w którym uwagę przywiązywano głównie do uzyskania wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwarki.
SXO – co to oznacza dla firmy?
Główną korzyścią wynikającą ze stosowania SXO, jest przede wszystkim poprawa zadowolenia użytkowników. To natomiast może powodować, że konsument będzie polecać daną firmę innym znajomym. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że w trakcie następnych zakupów klient wybierze właśnie daną firmę, a nie konkurencję.