Co to jest Tag Canonical?
Canonical to atrybut Google stosowany w celu określenia preferowanego adresu URL. W sytuacji kiedy różne adresy url (podstrony) danej witryny prezentują te same treści (np. wyniki filtrowania), zaleca się ustalenie preferowanego adresu, który ma być widoczny dla wyszukiwarki. Każda z podstron z powieloną treścią powinna zawierać w sekcji atrybut kanoniczny wskazujący główną podstronę. Przykład atrybutu kanonicznego:
<link rel="canonical” href=”http://moja-strona.com/preferowany-artykul/"/>
Tag kanoniczny SEO – jak działa?
Tag Canonical SEO informuje roboty wyszukiwarki, która ze zduplikowanych witryn internetowych jest tą, która ma oryginalną treść. Co ważne, jeśli właściciel witryny nie wskaże wyraźnie, która ze stron jest tą oryginalną, a pojawią się jej duplikaty, Google może zrobić to za niego, co jest dużym problemem, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Tag kanoniczny różni się od url bez jego zastosowania atrybutem rel=”canonical”.
Wiele osób nie wie, że duplikacja treści jest uznawana przez algorytmy nie tylko wtedy, gdy ktoś skopiuje naszą stronę. Zduplikowany content może pojawić się też wewnętrznie, np. gdy sklep internetowy ma w sobie te same treści, co witryna główna. Pamiętaj więc, aby dbać nie tylko o unikalność treści, ale też o odpowiednie tagowanie stron. W przypadku pozycjonowania tag kanoniczny SEO jest niezbędny, aby dobrze prowadzić wszystkie działania.