Co to jest targetowanie?
To działania, które dokonują reklamodawcy, selekcjonując klientów. Wykonywane są, aby określić docelową grupę odbiorców zainteresowanych danym produktem lub usługą.
Targetowanie reklam
Targetowanie pozwala zwiększyć powodzenie kampanii marketingowej, która może osiągać oczekiwaną konwersję. To z kolei wpływa na lepsze wyniki sprzedażowe. Szeroki proces targetowania reklam daje szansę na zwiększenie rozpoznawalności marki i świadomości. W tradycyjnych mediach proces ten polega przede wszystkim na określeniu konkretnych parametrów umożliwiających dotarcie do grupy odbiorców będącej w stanie zakupić reklamowany produkt. Najważniejsze kryteria obejmują m.in. wybór medium, czas emitowania reklamy oraz jej kontekst.
Targetowanie kontekstowe można dokonywać na podstawie takich czynników jak dane demograficzne, czy behawioralne. Czynniki demograficzne (kierowanie demograficzne) dotyczą płci, wieku, wykształcenia, upodobania, stylu życia, czy dochodów. Czynniki behawioralne obejmują natomiast zachowanie użytkownika w sieci, przeglądane przez niego strony czy historię wyszukiwania.