Up-selling – co to jest?
To jedna z technik sprzedaży zwana inaczej sprzedażą uzupełniającą. Polega na oferowaniu klientom droższych produktów niż te, których używali do tej pory.
Up-selling co to oznacza w praktyce?
Zgodnie z założeniami up-sellingu rozpoczynając sprzedaż od produktu bazowego, płynnie przechodzimy do propozycji produktu premium. Przedstawiając jego pozytywne cechy oraz to, w jaki sposób produkt o większym standardzie wpłynie na użytkownika, jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe.
Up- selling to również sprzedaż kilku takich samych produktów po niższej cenie jednostkowej niż w przypadku zakupu jednej sztuki.
Sklep internetowy – upselling
Sprzedawcy używający techniki up-sellingu nie powinni oferować przedmiotu, który przewyższa możliwości finansowe klienta, ponieważ oferta taka zostanie z góry odrzucona. Metody up-sellingu nie są używane tylko przy sprzedaży bezpośredniej, można zaobserwować je również w sklepach internetowych.
Najpopularniejszymi przykładami up-sellingu są między innymi sprzedaż lepszego oprogramowania przy zakupie laptopa, czy sprzedaż droższego telewizora o lepszych parametrach niż ten, po który przyszedł klient.