Co to jest User Generated Content?
To treści, które tworzą konsumenci. Pomagają one wielu markom rozszerzyć ofertę treści oraz wzmocnić te, które już istnieją. Każda z treści, która odsyła do danej marki, może też w znacznym stopniu zwiększyć SEO. User Content Generatd to więc wszystkie treści tworzone i publikowane przez nieopłacanych autorów.
Przykłady User Generated Content
Do UGC zalicza się m.in. artykuły na blogach, strony internetowe, zdjęcia i posty w social mediach. Wśród najpopularniejszych typów UGC znajdują się: materiały wideo, transmisje na żywo, case study, recenzje, succes stories (opowiedziane ustami pracowników historie ich kariery w konkretnej firmie), posty na forum, posty w social mediach, zdjęcia, grafiki lub infografiki (najchętniej udostępniane i pożyczane przez zewnętrznych twórców elementy), posty na blogu oraz wpisy na Wikipedii. UGC jest więc elementem strategii marketingowej, który pozwala zyskać niegasnący szum informacyjny i utrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów produktem lub daną marką.