Home > Słownik > User Generated Content (UGC)

User Generated Content (UGC)

Co to jest User Generated Content?

To treści, które tworzą konsumenci. Pomagają one wielu markom rozszerzyć ofertę treści oraz wzmocnić te, które już istnieją. Każda z treści, która odsyła do danej marki, może też w znacznym stopniu zwiększyć SEO. User Content Generatd to więc wszystkie treści tworzone i publikowane przez nieopłacanych autorów.

Przykłady User Generated Content

Do UGC zalicza się m.in. artykuły na blogach, strony internetowe, zdjęcia i posty w social mediach. Wśród najpopularniejszych typów UGC znajdują się: materiały wideo, transmisje na żywo, case study, recenzje, succes stories (opowiedziane ustami pracowników historie ich kariery w konkretnej firmie), posty na forum, posty w social mediach, zdjęcia, grafiki lub infografiki (najchętniej udostępniane i pożyczane przez zewnętrznych twórców elementy), posty na blogu oraz wpisy na Wikipedii. UGC jest więc elementem strategii marketingowej, który pozwala zyskać niegasnący szum informacyjny i utrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów produktem lub daną marką.