Home > Słownik > Viewability

Viewability

Viewability, czyli widoczność, to parametr określający, jaka ilość reklam mogła być faktycznie zobaczona przez użytkowników. Innymi słowy, oznacza to, jaki fragment reklam znalazł się fizycznie na ekranie w widocznej części witryny www.

Viewability – co to jest?

Według standardów IAB Polska widoczna część to taka, w przypadku której mniej niż 50 procent pikseli widocznych jest fizycznie w aktywnym oknie przeglądarki minimum przez sekundę (viewability rate). Jeżeli chodzi o reklamy wideo, również zaliczają się do podanych standardów. Jedyna różnica polega na tym, że minimum 50 procent pikseli reklamowych musi być widoczne w aktywnym oknie przeglądarki przez co najmniej 2 sekundy. W tym przypadku widoczność nie jest równoznaczna z odsłonami. Określa natomiast, czy dany użytkownik widział określoną reklamę.

Lokalizacja reklamy na stronie ma ogromne znaczenie na viewability reklamy, ponieważ w dużej mierze od tego zależy, czy zostanie ona faktycznie zobaczona. Reklamy zlokalizowane w górnej części strony mają większą szansę zostać fizycznie zobaczone niż te zlokalizowane na dole witryny.