Co to jest wynik jakości?
Jest to narzędzie diagnostyczne w Google Ads, które pozwala sprawdzić, jak jakość reklam umieszczanych w wyszukiwarce i w serwisach partnerskich Google wypada na tle innych reklamodawców.
Wynik jakości w sieci reklamowej i wyszukiwarce – jak sprawdzić?
Jak sprawdzić wynik jakości Google Ads? Znajdziesz go przy statystykach dotyczących słów kluczowych w panelu. Wynik jakości zawsze mierzony jest w skali od 1 do 10. Co ważne, jest on obliczany dla każdego słowa kluczowego osobno. Co oznacza wysoki wynik jakości? Mówi on o tym, że reklama i strona są dobrze oceniane przez użytkowników i stanowią dla nich wartościową treść w porównaniu do tego, co oferuje konkurencja.
Wynik jakości w reklamie – jak jest obliczany?
Wynik jakości reklam jest obliczany na podstawie CTR, czyli współczynnika klikalności, trafności reklamy i jakości strony docelowej. Jak więc podnieść wynik jakości słowa kluczowego? Musisz zadbać o to, aby Twoje reklamy były merytoryczne, strona docelowa zgodna z zaleceniami wyszukiwarki, a reklama dopasowana do potrzeb zakupowych użytkownika.