Co to jest zasięg?
Zasięg (ang. Reach, Rch) to wskaźnik określający unikalną liczbę osób, które zobaczyły daną reklamę lub treść. Nie chodzi tu bezpośrednio o „zawartość strony internetowej lub treści na jej temat”, ale o unikalne osoby, które miały z nią kontakt.
Jak zwiększyć zasięg strony?
W celu zwiększenia zasięgów strony internetowej oraz zawartych na niej treści należy zwracać uwagę na odpowiednie umiejscowienie słów kluczowych, długość akapitów oraz regularność publikacji. Nie istnieje optymalna długość tekstu, który publikuje się na stronie głównej lub podstronie – należy uzależnić ją od tematyki i intencji wyszukującego. Algorytmy Google negatywnie patrzą na długie bloki ciągłego tekstu. Dlatego też zaleca się, aby liczba znaków po każdym z akapitów nie przekraczała 300. Dobre pozycjonowanie strony, a więc zwiększenie jej zasięgów, to także odpowiedni dobór słów kluczowych. Powinny być one powiązane z treścią tekstu, a przy tym cechować się odpowiednią częstotliwością wyszukiwań. Warto więc zastanowić się, co wpisałby w wyszukiwarkę użytkownik – jakiego typu fraza powinna spowodować, że to właśnie daną stronę wyświetli Google.
Gdzie jeszcze wykorzystuje się parametr reach?
Oprócz zasięgu strony internetowej możemy też mówić o zasięgu kampanii reklamowej. Wówczas reach odnosi się do unikalnej liczby osób, który przynajmniej raz w trakcie kampanii zerknie się z komunikatem reklamowym. Stosuje się go nie tylko w internecie, ale też w mediach tradycyjnych, takich jak telewizja, prasa, radio czy kino.