Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce DSA, to formaty reklam internetowych generowanych dynamicznie przez Google. Zobacz, jak kampanie DSA mogą wspomóc Twój biznes!
Dynamiczna reklama w wyszukiwarce w skrócie DSA (ang. Dynamic Search Ads) jest formatem reklamowym, który w łatwy sposób pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy wyszukują frazy związane z naszym produktem lub usługą. Wykorzystywana jest w działaniach prowadzonych w Google Ads. Podobna jest do standardowych reklam wykorzystywanych w sieci wyszukiwania, różni się od nich tym, że nie wyświetla się na dodane na koncie Google Ads słowa kluczowe.
Poniżej znajdziesz więcej szczegółowych informacji na ten temat oraz instrukcję jak krok po kroku stworzyć swoją własną kampanię.
Kampania DSA w Google Ads wykorzystuje treść znajdującą się na stronach docelowych w danej witrynie do wyświetlania reklam na konkretne zapytania użytkowników. Reklama dynamiczna umożliwia wyświetlanie się na słowa kluczowe, których nie używamy w pozostałych kampaniach w sieci wyszukiwania, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Dodatkowym plusem tego typu kampanii jest oszczędność czasu i potencjalnie większa trafność, bowiem nagłówki i strony docelowe dopasowywane są do zawartości danej witryny i zapytań użytkownika. Nagłówek może zostać nieco zmodyfikowany np. poprzez zastosowanie dużych liter. Do reklamy dodawany jest jedynie tekst. Jeśli użytkownik wyszukuje w wyszukiwarce Google frazę znajdującą się na naszej stronie, Google Ads wykorzysta tę frazę i doda ją jako nagłówek. Jest to szybki i prosty sposób na zainteresowanie użytkownika do odwiedzenia naszej witryny.
Przykład reklamy DSA dla sklepu e-commerce z akcesoriami kuchennymi: Użytkownik wpisuje w wyszukiwarce „patelnia ceramiczna gerlach”, wyświetla mu się reklama z nagłówkiem „Patelnia Ceramiczna Gerlach”, po kliknięciu w reklamę wyświetla mu się witryna danego sklepu z szukanym produktem.
Jednym z pierwszych etapów tworzenia kampanii dynamicznych jest budowa struktury. Jeśli chcemy mieć większą kontrolę nad kampanią i lepiej nią zarządzać należy utworzyć odpowiednie grupy reklam.
Na początku kliknij w znak “+” w celu utworzenia nowej kampanii.
Określ odpowiedni cel swojej kampanii.
Wybierz strategię określania stawek.
Następnie w ustawieniach kampanii wpisz adres swojej witryny.
Utwórz swoją pierwszą reklamę.
Ważne, jest, aby odpowiednio skonfigurować kampanię DSA i zadbać o jej optymalizację. W przeciwieństwie do standardowych reklam tekstowych, w reklamie dynamicznej nie stosuje się stawek CPC (kosztu za kliknięcie) dla poszczególnych słów kluczowych. Zamiast tego możemy stosować inne sposoby optymalizacji kampanii z wykorzystywaniem automatycznych strategii określania stawek.
W kampaniach dynamicznych warto zadbać o poniższe kwestie.
Warto zadbać o to, żeby tekst zawierał odpowiednie CTA (ang. Call to Action), czyli wezwanie do działania zachęcające użytkownika do przejścia na stronę docelową. Ponadto długość tekstu nie powinna przekraczać 90 znaków. Do reklam DSA można dodać rozszerzenia reklam np. linki do podstron.
W kampanii DSA należy zadbać o dodanie odpowiednich wykluczeń słów kluczowych, aby zapobiec wyświetlaniu się na niechciane frazy. W zależności od charakteru produktów lub usług możemy wykorzystać również np. konkretne wykluczenia lokalizacyjne.
Dzięki dynamicznie generowanym nagłówkom możesz łatwo dotrzeć do użytkowników np. poszukujących promocji na dany produkt lub produktu z darmową wysyłką (jeśli oferujesz tego typu korzyści).
Przy analizie wyników kampanii warto monitorować wynik jakości dla poszczególnych słów kluczowych. Jest to wartość mieszcząca się w przedziale od 1 do 10, im wyższa wartość, tym lepiej.
Kampanie DSA polecane są przede wszystkim reklamodawcom posiadającym rozbudowaną stronę internetową, z wieloma podstronami lub szeroki wybór produktów, ponieważ kierowane są do użytkowników wpisujących frazy, które znajdują się w naszej witrynie. Są doskonałym wyborem, gdy tworzymy wiele różnych reklam, kierujących na różne strony docelowe np. konkretne produkty w sklepie e-commerce.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce najlepiej sprawdzają się na odpowiednio zoptymalizowanych stronach z odpowiednią ilością i przejrzystością treści. Reklama dynamiczna Google może nie sprawdzić się, gdy nasza witryna jest niewystarczającą rozbudowana, posiada niewiele treści lub ta treść bardzo często się zmienia.