Page Rank co to?
Page Rank to opracowany w 1998 roku algorytm, którego Google używa do określania wartości liczbowej indeksowanych w wyszukiwarce stron internetowych. Jego główne założenie mówi o tym, że im więcej pozyskanych linków z witryn, które mają wysoki page rank, tym większa moc danej witryny. Co ciekawe Page Rank w swojej pierwotnej formie jest obecnie narzędziem nieużywanym. Całkowicie wycofano go w 2016 roku ze względu na fakt, że można było nim łatwo manipulować. Wystarczyło, że strona pozyskiwała dużo linków zwrotnych ze stron o wysokim współczynniku, a szybko wskakiwała na wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Jak sprawdzić Page Rank?
Dziś ranking strony Google określa w zupełnie inny sposób. Stosuje kilka systemów do oceny mocy linków w tym algorytm Page Rank, który został zupełnie zaktualizowany i nie przypomina ani trochę tego z początków. Jak zwiększyć Page Rank? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ Google nie udostępnia żadnych parametrów, dzięki którym moglibyśmy dowiedzieć się o sile linku z danej domeny. Najlepiej jest więc stosować się do wszystkich wytycznych związanych z pozycjonowaniem oraz tworzyć wartościowy kontent i witryny zgodne z UX. To na pewno wpłynie na ranking.