Provident Polska
POŻYCZKA SAMOOBSŁUGOWA
WYNIKI:
- Aż 2-krotny (+101%) wzrost liczby ofert dla Pożyczki Samoobsługowej z utrzymaniem reżimu budżetu reklamowego z poprzedniego roku.
- Obniżenie o 60% kosztu pozyskania oferty CPA.
- Zwiększenie kaloryczności pozyskanych ofert = wyraźny wzrost liczby podpisanych umów z nowymi klientami w porównaniu analogicznym okresem poprzedniego roku.
101%
wzrost liczby ofert
60%
kosztu pozyskania
oferty CPA
NARZĘDZIA:
- Search Ads 360
- Atrybucja
- Machine learning
- Data-Driven
- Click-To-Call
Wyzwania
Jak osiągnąć wzrost przyznania pożyczek?
Wyzwaniem przy realizacji kampanii był silnie konkurencyjny segment pozabankowych instytucji finansowych i restrykcyjne uwarunkowania prawne, ograniczające również emisję reklam w wyszukiwarce. Wspólnie z klientem przygotowaliśmy długofalową strategię opartą na danych, automatyzacji i Machine Learning.
Strategia
Kluczowym elementem kampanii była automatyzacja działań, która pozwoliła zoptymalizować budżet reklamowy i wybrać efektywne kanały.
Przeprowadziliśmy dokładne analizy i na ich podstawie zmieniliśmy model atrybucji last-click na model atrybucji oparty na danych – Data-Driven, co znacząco wpłynęło na prawidłowe przypisanie danych konwersji kampanii.
Realizacja założonych celów wymagała zastosowania długofalowej koncepcji zmian opierających się na głębokiej analizie danych z uwzględnieniem sezonowości, różnorodnej ścieżki konwersji użytkownika, a także jego wielu punktów styku z reklamą.
Działanie
W pierwszej fazie zbadaliśmy skuteczność i opłacalność poszczególnych kampanii, a następnie stworzyliśmy dedykowane strategie ustalania stawek dla słów kluczowych, urządzeń i lokalizacji w zależności od segmentów kampanii. Strategie ustalania stawek zostały oparte na docelowym CPA.
Pozyskiwanie potencjalnych klientów oparliśmy o zaawansowane strategie Search Ads360. Wykorzystaliśmy model atrybucji Data-Driven, aby obliczyć rzeczywisty wkład każdego kliknięcia reklamy w wyszukiwarce na ścieżce sprzedażowej. Porównując ścieżki klientów dokonujących konwersji z tymi, którzy tego nie robią, określiliśmy co naprawdę ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez użytkowników.
Rezultaty
101%
wzrost liczby ofert
60%
obniżenie kosztu pozyskania oferty CPA
wzrost
kaloryczności pozyskanych ofert = wyraźny wzrost liczby podpisanych umów z nowymi klientami rok do roku
Oczami Klienta
„Grupa Cube stanęła przed ambitnym wyzwaniem znacznego zwiększenia naszych wyników przy zachowaniu obecnego budżetu. Wynik przekroczył cele wyznaczone agencji. W ciągu zaledwie pół roku uzyskaliśmy prawie dwa razy więcej ofert niż pierwotnie oczekiwaliśmy. To było możliwe tylko dzięki zintegrowanej, długoterminowej i opartej na danych strategii. Widząc takie wyniki i wiedząc, jak zaangażowani są specjaliści Cube Group, kontynuujemy współpracę z agencją. Potrafią wielokrotnie przekraczać nawet najbardziej ambitne cele, skutecznie działając w tak trudnej branży jak promocja produktów finansowych.”
Bartosz Chojecki,
Digital Acquisition Manager – Lead w Regionie Europa Północna
OBSERWUJ NAS NA: