Polityka zgłaszania naruszeń

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Procedura zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych, zwana dalej „procedurą”, określa tryb przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych dotyczących informacji o naruszeniu prawa, a także podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami.
  2. Procedura ma na celu wprowadzenie przejrzystych zasad ujawniania przypadków naruszeń prawa, podejmowania stosownych działań naprawczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochronę sygnalisty.
  3. Procedura obowiązuje sygnalistę, który dokonuje zgłoszenia wewnętrznego w kontekście związanym z pracą, niezależnie od stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia przez niego pracy.

§ 2
Definicje

Ilekroć w procedurze jest mowa o:

  1. podmiocie prawnym – należy przez to rozumieć Cube Group S.A. z siedzibą w Warszawie (02-595), przy ul. Puławskiej 99A, KRS nr 0000306712,
  2. sygnaliście – należy przez to rozumieć osobę, dokonującą zgłoszenia naruszenia prawa,
  3. anonimie – rozumie się przez to zgłoszenie dokonane przez osobę, co do której nie jest możliwa identyfikacja tożsamości,
  4. naruszeniu lub naruszeniu prawa – należy przez to rozumieć działanie lub zaniechanie, które jest niezgodne z prawem,
  5. działaniu następczym – rozumie się przez to działanie polegające na ocenie prawdziwości informacji zawartych w zgłoszeniu wewnętrznym oraz przeciwdziałanie naruszeniu prawa, w szczególności przez prowadzenie postępowania wyjaśniającego, wszczęcie kontroli bądź innego postępowania na podstawie przepisów prawa lub oddalenie zgłoszenia,
  6. działaniu odwetowym – rozumie się przez to bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem wewnętrznym i które narusza lub może naruszyć prawa sygnalisty lub wyrządza lub może wyrządzić mu nieuzasadnioną szkodę, w tym także niezasadne inicjowanie postępowań przeciwko sygnaliście,
  7. informacji o naruszeniu prawa – rozumie się przez to informacje, w tym uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Cube Group S.A, o którym sygnalista dowiedział się w kontekście związanym z pracą, lub informację dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia,
  8. informacji zwrotnej – rozumie się przez to przekazanie sygnaliście informacji na temat planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań,
  9. kontekście związanym z pracą – rozumie się przez to przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy lub świadczeniem usług lub pełnieniem funkcji, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych,
  10. osobie, której dotyczy zgłoszenie – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, wskazaną w zgłoszeniu wewnętrznym jako osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, lub jako osoba, z którą osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, jest powiązana,
  11. osobie pomagającej w dokonaniu zgłoszenia – rozumie się przez to osobę fizyczną, która pomaga sygnaliście w zgłoszeniu wewnętrznym w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona,
  12. osobie powiązanej z sygnalistą – rozumie się przez to osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownika lub członka rodziny sygnalisty,
  13. zgłoszeniu wewnętrznym – rozumie się przez to elektroniczne lub pisemne zgłoszenie wewnętrzne naruszenia przekazane zgodnie z niniejszą procedurą.

§ 3
Zakres stosowania

  1. Procedura i jej postanowienia mają zastosowanie do poniższych grup osób uprawnionych do dokonania zgłoszenia:
    1. pracownik lub były pracownik Cube Group S.A.
    2. osoba ubiegające się o zatrudnienie w Cube Group S.A., która uzyskała informację o naruszeniu w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy,
    3. osoba świadczącej pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej
    4. stażysta, praktykant, wolontariusz
    5. prokurent
    6. akcjonariusz
    7. członek organu Cube Group S.A.
    8. przedsiębiorcy
    9. osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej.
  2. Zgłoszenie może dotyczyć naruszenia prawa dotyczące:
    1. korupcji;
    2. zamówień publicznych;
    3. usług, produktów i rynków finansowych;
    4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
    5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
    6. bezpieczeństwa transportu;
    7. ochrony środowiska;
    8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
    9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
    10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
    11. zdrowia publicznego;
    12. ochrony konsumentów;
    13. ochrony prywatności i danych osobowych;
    14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych.

§ 4
Tryb dokonywania zgłoszeń

  1. Dostęp do kanałów zgłaszania naruszeń posiadają tylko osoba odpowiedzialna za obsługę zgłoszeń.
  2. Sygnalista może dokonać zgłoszenia wewnętrznego:
    1. elektronicznie – za pośrednictwem:
    2. pisemnie – w zamkniętej kopercie dostarczonej pocztą zewnętrzną na adres siedziby Cube Group S.A. lub opatrzonej napisem „Zgłoszenie naruszenia”, umieszczonej w skrzynce umieszczonej w siedzibie Cube Group S.A w kuchni.
  3. Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
  4. W celu rzetelnej weryfikacji zgłoszenia oraz skutecznego podjęcia działania następczego zgłoszenie powinno zawierać co najmniej:
    1. dane osobowe sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie;
    2. adres do kontaktu sygnalisty;
    3. datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu,
    4. możliwie dokładny opis przedmiotu naruszenia;
    5. opis kontekstu związanego z pracą, który umożliwił dostrzeżenie zgłoszonego naruszenia;
    6. wskazanie uzasadnionych podstaw, które umożliwiły stwierdzenie, że informacja o naruszeniu prawa jest prawdziwa.
  5. Zgłoszenia może być dokonane na wzorze zgłoszenia stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej procedury.
  6. W terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia wewnętrznego osoba odpowiedzialna za obsługę zgłoszeń przekazuje sygnaliście potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, chyba że sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać potwierdzenie.
  7. Jeżeli w toku weryfikacji zgłoszenia okaże się, że zgłaszający, który uprzednio otrzymał status sygnalisty, działał w złej wierze, to zostaje on pozbawiony ochrony przewidzianej dla sygnalisty.

§ 5
Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń

  1. Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń naruszenia prawa w Cube Group S.A. jest Prezes Zarządu Cube Group S.A., który jest odpowiedzialny za bieżące funkcjonowanie procedury zgłaszania naruszeń.
  2. Prezes Zarządu, po otrzymaniu zgłoszenia, wyznacza pracowników Cube Group S.A. odpowiedzialnych za podejmowanie, koordynowanie i weryfikację zgłoszenia oraz podejmowanie działań następczych, formując w ten sposób komisję d.s. naruszeń („Komisja ds. Naruszeń”). Wyznaczonym osobom zostanie każdorazowo udzielone pisemne upoważnienie.
  3. W przypadku zgłoszenia naruszeń dotyczących Prezesa Zarządu, zgłoszenie należy kierować do członków Rady Nadzorczej, przy czym wystarczające będzie skierowanie zgłoszenia naruszenia do jednego, dowolnie wybranego, członka Rady Nadzorczej. W takim wypadku Komisję ds. Naruszeń wyznacza Rada Nadzorcza.
  4. Komisja ds. Naruszeń rozpatruje zgłoszenia naruszenia prawa w Cube Group S.A. oraz sprawuje całościowy nadzór nad rozpatrywaniem zgłoszeń, a także za podejmowanie działań następczych.
  5. Członkiem Komisji ds. Naruszeń nie może być osoba, co do której z treści zgłoszenia wynika, że może być w jakikolwiek sposób negatywnie zaangażowana w działanie lub zaniechanie, stanowiące naruszenie.
  6. Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń naruszenia prawa w Cube Group S.A. jest Prezes Zarządu Cube Group S.A., który jest odpowiedzialny za bieżące funkcjonowanie procedury zgłaszania naruszeń.
  7. Prezes Zarządu, po otrzymaniu zgłoszenia, wyznacza pracowników Cube Group S.A. odpowiedzialnych za podejmowanie, koordynowanie i weryfikację zgłoszenia oraz podejmowanie działań następczych, formując w ten sposób komisję d.s. naruszeń („Komisja ds. Naruszeń”). Wyznaczonym osobom zostanie każdorazowo udzielone pisemne upoważnienie.
  8. W przypadku zgłoszenia naruszeń dotyczących Prezesa Zarządu, zgłoszenie należy kierować do członków Rady Nadzorczej, przy czym wystarczające będzie skierowanie zgłoszenia naruszenia do jednego, dowolnie wybranego, członka Rady Nadzorczej. W takim wypadku Komisję ds. Naruszeń wyznacza Rada Nadzorcza.
  9. Komisja ds. Naruszeń rozpatruje zgłoszenia naruszenia prawa w Cube Group S.A. oraz sprawuje całościowy nadzór nad rozpatrywaniem zgłoszeń, a także za podejmowanie działań następczych.
  10. Członkiem Komisji ds. Naruszeń nie może być osoba, co do której z treści zgłoszenia wynika, że może być w jakikolwiek sposób negatywnie zaangażowana w działanie lub zaniechanie, stanowiące naruszenie.
  11. W przypadku, gdy zgłoszenie naruszenia dotyczy osoby wskazanej w ust.1, bądź w przypadku gdy w ocenie osoby, wyznaczonej do Komisji ds. Naruszeń występują okoliczności mogące rzutować na jej bezstronność i obiektywizm w postępowaniu wyjaśniającym do prowadzenia którego została wyznaczona, może ona wnioskować do zarządu Cube Group S.A. o wyłączenie. W takich wypadkach zarząd wyznacza inną osobę odpowiedzialną. W przypadku wniosku dokonanego przez Prezesa Zarządu, inną osobę odpowiedzialną wyznacza Rada Nadzorcza.

§ 6
Rozpatrywanie zgłoszeń

  1. Zgłoszenia wewnętrzne są przyjmowane przez osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń, która dokonuje wstępnej weryfikacji zgłoszenia polegającej na ustaleniu, czy zgłoszenie spełnia warunki określone w niniejszej procedurze. W razie konieczności uzupełnienia lub wyjaśnienia zawartych w zgłoszeniu wewnętrznym informacji osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń kontaktuje się z sygnalistą, o ile jest to możliwe.
  2. Po wstępnej weryfikacji zgłoszenia osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń wyznacza Komisję ds. Naruszeń, stosownie do postanowień § 5 powyżej.
  3. Komisja ds. Naruszeń może odstąpić od rozpatrzenia zgłoszenia w sytuacji:
    1. gdy zgłoszenie było już o przedmiotem wcześniejszego zgłoszenia przez tego samego lub innego sygnalistę, jeśli nie zawarto istotnych nowych informacji na temat naruszeń w porównaniu z wcześniejszym zgłoszeniem, a także w razie kolejnego z rzędu zgłoszenia wewnętrznego zawierającego informację o tym samym naruszeniu, które jest wówczas pozostawiane bez rozpoznania i bez informowania o tym sygnalisty;
    2. zgłoszenie odnosi się do zdarzeń, które w rzeczywistości nie mogły zaistnieć;
    3. zgłoszenie dotyczy działań lub zaniechań, które nie stanowią naruszenia.
  4. Komisja ds. Naruszeń informuje sygnalistę o pozostawieniu zgłoszenia wewnętrznego bez rozpoznania, podając przyczyny, chyba że zachodzi sytuacja określona w ust. 2 pkt. a. in fine powyżej.
  5. W przypadku gdy zgłoszenie wewnętrzne spełnia warunki, określone w niniejszej procedurze, zaś treść zgłoszenia wewnętrznego uzasadnia wszczęcie postępowania wyjaśniającego, Komisja ds. Naruszeń podejmuje, bez zbędnej zwłoki, czynności mające na celu wyjaśnienie wszystkich okoliczności zawartych w zgłoszeniu.
  6. Gdy zajdzie taka potrzeba, Komisja ds. Naruszeń może wezwać każdą osobę wykonującą pracę na rzecz Cube Group S.A. celem złożenia wyjaśnień. Osoby wezwane są obowiązane do stawienia się i przedstawienia wszystkich informacji oraz dokumentów będących w ich posiadaniu, które umożliwić mogą ustalenie okoliczności naruszenia wskazanego w zgłoszeniu wewnętrznym.
  7. Komisja ds. Naruszeń może także zwrócić się o pomoc lub opinię do przedstawicieli działów w Cube Group S.A. lub do podmiotu świadczącego usługi profesjonalne, o ile wiedza i doświadczenie takich osób są niezbędne do wyjaśnienia wszystkich okoliczności naruszenia zawartego w zgłoszeniu.
  8. Po wyjaśnieniu całokształtu okoliczności zawartych w zgłoszeniu Komisja ds. Naruszeń podejmuje decyzję co do zasadności zgłoszenia oraz wydaje zalecenia co do podjęcia ewentualnych działań następczych.
  9. Komisja ds. Naruszeń przekazuje sygnaliście informację zwrotną na temat planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań, w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego lub, w przypadku nieprzekazania potwierdzenia, 3 miesięcy od upływu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
  10. Jeśli w określonym wyżej terminie nadal trwają ustalenia dotyczące naruszenia, Komisja ds. Naruszeń informuje o tym sygnalistę, a także przekazuje wszelkie dalsze informacje zwrotne bez zbędnej zwłoki.
  11. Komisja ds. Naruszeń nie przekazuje sygnaliście informacji zwrotnej, jeśli nie podał on adresu do kontaktu, na który należy przekazać taką informację.

§ 7
Działania następcze

  1. W przypadku gdy:
    1. naruszeniu prawa można skutecznie zaradzić w ramach struktury organizacyjnej Cube Group S.A. – Komisja ds. Naruszeń wnioskuje do zarządu (lub odpowiednio Rady Nadzorczej, jeśli zgłoszenie dotyczy zarządu) Cube Group S.A. o podjęcie zalecanych działań naprawczych;
    2. naruszeniu prawa nie można skutecznie zaradzić w ramach struktury organizacyjnej Cube Group S.A. – Komisja ds. Naruszeń zawiadamia organy ścigania lub wszczyna inne postępowanie określone przepisami prawa;
    3. zgłoszenie naruszenia okazało się bezzasadne – Komisja ds. Naruszeń oddala zgłoszenie i zamyka postępowanie określone niniejszą procedurą.
  2. Działania naprawcze, o których mowa w ust. 1 pkt. a. powyżej mogą w szczególności polegać na:
    • rozmowie z osobą, której dotyczy zgłoszenie,
    • upomnieniu osoby, której dotyczy zgłoszenie lub pozbawienie jej premii, nagrody
    • zmianach na stanowiskach pracy
    • podjęciu działań cywilnoprawnych, dotyczących zawartych umów
    • złożeniu wniosku o pociągnięcie do odpowiedzialności porządkowej.
  3. Komisja ds. Naruszeń podejmuje działania następcze z zachowaniem należytej staranności oraz przy zachowaniu pełnej poufności tożsamości sygnalisty.

§ 8
Ochrona sygnalisty

  1. Ochronie przewidzianej w procedurze sygnalista podlega od chwili dokonania zgłoszenia wewnętrznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego jest prawdziwa w momencie jego dokonania i stanowi informację o naruszeniu prawa.
  2. Ochronie przewidzianej w procedurze nie podlega sygnalista, który świadomie dokonuje zgłoszenia wewnętrznego, wiedząc, że do naruszenia nie doszło (zła wiara). Jeżeli w toku postępowania wyjaśniającego okaże się, że zgłaszający, który uprzednio otrzymał status sygnalisty, działał w złej wierze, to zostaje on pozbawiony ochrony przewidzianej dla sygnalisty.
  3. Sygnalista ma zapewnioną poufność i bez wyraźnej zgody jego tożsamość nie może być ujawniona innym osobom poza osobą wyznaczoną do przyjmowania zgłoszeń oraz członkami Komisji ds. Naruszeń oraz członkom Rady Nadzorczej – w sytuacji gdy zgłoszenie dotyczy zarządu Cube Group S.A.
  4. Dane sygnalisty nie są ujawniane w żadnym z dokumentów związanych z postępowaniem. Danych sygnalisty nie ujawnia się na wniosek stron lub uczestników postępowania.
  5. Od sygnalisty nie żąda się dodatkowych danych osobowych, niż te, które zostały przez niego wskazane w przekazanym zgłoszeniu, chyba że są one niewystarczające do rozpoczęcia postępowania wyjaśniającego.
  6. Podmiot prawny po otrzymaniu zgłoszenia przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
  7. Decyzję o nadaniu statusu sygnalisty podejmuje Komisja ds. Naruszeń.
  8. Wobec sygnalisty nie mogą być podejmowane żadne działania odwetowe ani próby lub groźby zastosowania takich działań.
  9. Do zakazanych działań odwetowych należą w szczególności:
    1. odmowa nawiązania stosunku pracy;
    2. wypowiedzenie lub rozwiązanie bez wypowiedzenia stosunku pracy;
    3. niezawarciu umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny, niezawarciu kolejnej umowy o pracę na czas określony lub niezawarciu umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony – w przypadku gdy sygnalista miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;
    4. obniżenie wysokości wynagrodzenia za pracę;
    5. wstrzymanie awansu albo pominięcie przy awansowaniu;
    6. pominięcie przy przyznawaniu innych niż wynagrodzenie świadczeń związanych z pracą lub obniżenie wysokości tych świadczeń;
    7. przeniesienie na niższe stanowisko pracy;
    8. zawieszenie w wykonywaniu obowiązków pracowniczych lub służbowych;
    9. przekazanie innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków sygnalisty;
    10. niekorzystna zmiana miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy;
    11. negatywna ocena wyników pracy lub negatywna opinia o pracy;
    12. nałożenie lub zastosowanie środka dyscyplinarnego, w tym kary finansowej, lub środka o podobnym charakterze;
    13. przymus, zastraszanie lub wykluczenie;
    14. mobbing;
    15. dyskryminacja;
    16. niekorzystne lub niesprawiedliwe traktowanie;
    17. wstrzymanie udziału lub pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;
    18. nieuzasadnione skierowanie na badania lekarskie, w tym badania psychiatryczne;
    19. działanie zmierzające do utrudnienia znalezienia w przyszłości pracy w danym sektorze lub w danej branży na podstawie nieformalnego lub formalnego porozumienia sektorowego lub branżowego;
    20. powodowanie straty finansowej, w tym gospodarczej, lub utraty dochodu;
    21. wyrządzenie innej szkody niematerialnej, w tym naruszenie dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia sygnalisty.
  10. Do zakazanych działań odwetowych należy także wypowiedzenie umowy, której stroną jest sygnalista, w szczególności dotyczącej sprzedaży lub dostawy towarów lub świadczenia usług, odstąpienie od takiej umowy lub rozwiązanie jej bez wypowiedzenia
  11. Zakaz działań odwetowych obejmuje także osobę pomagającą w dokonaniu zgłoszenia, osobę powiązaną ze zgłaszającym, a także osobę prawną lub inną jednostkę organizacyjną pomagającą sygnaliście lub z nim powiązaną, w szczególności stanowiącą własność sygnalisty lub go zatrudniającą.

§ 9
Odpowiedzialność za fałszywe zgłoszenia

  1. Zgłoszenie naruszenia może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych zgłoszeń naruszeń
  2. W przypadku ustalenia w wyniku wstępnej analizy zgłoszenia albo w toku postępowania wyjaśniającego, że w zgłoszeniu naruszeń świadomie podano nieprawdę lub zatajono prawdę, zgłaszający będący pracownikiem, może zostać pociągnięty do odpowiedzialności porządkowej określonej w przepisach Kodeksu pracy. Zachowanie takie może być również zakwalifikowane jako ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych i jako takie skutkować rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia.
  3. W przypadku zgłaszającego, świadczącego na rzecz Cube Group S.A. usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej, ustalenie dokonania fałszywego zgłoszenia naruszenia skutkować może rozwiązaniem tejże umowy i definitywnym zakończeniem współpracy pomiędzy stronami.
  4. Niezależnie od skutków wskazanych w ust. 2 i ust. 3 powyżej, zgłaszający świadomie dokonujący fałszywego zgłoszenia naruszenia może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej, wskazanej w odpowiednich przepisach.

§ 10
Rejestr zgłoszeń

  1. Każde zgłoszenie wewnętrzne podlega rejestracji bezpośrednio przez Pełnomocnika ds. Naruszeń.
  2. Rejestr zgłoszeń wewnętrznych zawiera:
    1. numer zgłoszenia;
    2. przedmiot naruszenia;
    3. dane osobowe sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
    4. adres do kontaktu sygnalisty;
    5. datę dokonania zgłoszenia;
    6. informację o podjętych działaniach następczych;
    7. datę zakończenia sprawy.
  3. Informacje dotyczące zgłoszenia są przechowywane w Rejestrze zgłoszeń wewnętrznych przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu innych postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

§ 11
Zgłoszenia zewnętrzne

  1. Sygnalista w każdym przypadku może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
  2. Zgłoszenia zewnętrzne przyjmowane są przez Rzecznika Praw Obywatelskich lub inny organ publiczny, którego właściwość obejmuje podejmowanie odpowiednich działań następczych obejmujących przedmiot zgłoszenia. W stosownych przypadkach zgłoszenia zewnętrzne są dokonywane także do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej.
  3. Wszystkie informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych wraz z odesłaniem do stron internetowych organów publicznych przyjmujących takie zgłoszenia zawarte będą od dnia 25 grudnia 2024r w załączniku nr 2 do niniejszej procedury.

§ 12
Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych zawartych w zgłoszeniu naruszenia, w szczególności danych osobowych sygnalisty, jest Cube Group S.A.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe zawarte w zgłoszeniu naruszenia.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań dotyczących zgłoszenia.
  4. Przetwarzania danych osobowych, dokonuje się zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679 (RODO).
  5. Dane osobowe, które w sposób oczywisty nie mają znaczenia dla rozpatrywania konkretnego zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania, są usuwane bez zbędnej zwłoki.
  6. Klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
  7. Klauzula informacyjna przesłana będzie pocztą tradycyjną (za potwierdzeniem odbioru) – w przypadku zgłoszenia pisemnego przesłanego pocztą lub zgłoszenia dokonanego poprzez wrzucenie do skrzynki umieszczonej w siedzibie Cube Group S.A., drogą mailową – w przypadku zgłoszeń elektronicznych oraz doręczana osobom, których dane uzyskane zostały od osoby zgłaszającej.

§ 13
Postanowienia końcowe

  1. Komisja ds. Naruszeń nie rzadziej niż raz w roku przekazuje Radzie Nadzorczej Cube Group S.A. zbiorczą informację o zgłoszeniach wewnętrznych oraz o podjętych w związku z tymi zgłoszeniami działaniach następczych.
  2. Dział kadr informuje wszystkie osoby wykonujące pracę na rzecz Cube Group S.A. (niezależnie od podstawy prawnej zatrudnienia) o przyjęciu oraz treści niniejszej procedury, jak również o jej zmianach. Osobie ubiegającej się o pracę na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, dział kadr Cube Group S.A. lub zarząd przekazuje informację o procedurze zgłoszeń wewnętrznych wraz z rozpoczęciem rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy
  3. Procedura wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia przekazania jej do wiadomości wszystkich osób wykonujących pracę w Cube Group S.A.
  4. Wszelkie zmiany niniejszej procedury wymagają formy pisemnej i podania jej do wiadomości wszystkich osób, których ona dotyczy.

ZAŁĄCZNIKI