Google_Bookings
Home > Blog > Inne > Google udostępnił firmom rezerwacje online bezpośrednio w wynikach wyszukiwania

Google udostępnił firmom rezerwacje online bezpośrednio w wynikach wyszukiwania

Przyciski do dokonywania rezerwacji online w wizytówkach niektórych firm jak fitness czy spa w lokalnych wynikach Google w USA, które pojawiły się w lipcu, okazały się tylko pierwszym krokiem. Google właśnie ogłosił, że kolejne rodzaje biznesów lokalnych mogą wykonać integrację z partnerami rezerwacyjnymi Google i dodać przycisk do rezerwowania wizyt czy usług bezpośrednio w firmowych wizytówkach wyświetlanych w mapach i zwykłych wynikach Google.

Nowa opcja wdrażana jest właśnie w USA, ale jak poinformował Google 23 października, niedługo ma zostać rozszerzona na kolejne kraje i kategorie firm. Funkcja umożliwia lokalnym biznesom dodanie w ich wpisach w Google Moja Firma dodatkowego przycisku, za pomocą którego użytkownicy mogą dokonać rezerwacji bezpośrednio w rezultatach wyszukiwania:

Aby dodać przycisk rezerwacji należy zalogować się do panelu Google Moja Firma. Dla firm, których kategorie działalności będą obsługiwane przez system pojawi się tam nowa zakładka, w której w angielskiej wersji kliknąć trzeba „sign up for bookings”:

W następnym kroku należy wybrać z listy dostawcę usług rezerwacyjnych, z którym współpracuje firma. Po zatwierdzeniu konto będzie upoważnione do akceptowania rezerwacji dokonywanych poprzez Google. Przycisk powinien pojawić się w wizytówce firmy w ciągu kilku dni.

Po zakończeniu integracji, w panelu Google Moja Firma dostępne będą najważniejsze informacje o rezerwacjach dokonanych przyciskiem w wynikach Google. Sprawdzić będzie można poszczególne rezerwacje, rozkład przychodów w czasie i inne:

Niestety Google nie podał szczegółów, o tym jakie rodzaje firm lokalnych będą objęte nową możliwością, ani kiedy nastąpi to w poszczególnych krajach.

Maciej Dobkowicz

Maciej Dobkowicz

SEO Expert

W agencji Cube Group pracuje od 2013 r. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii SEO, w tym koordynacją działań zespołu oraz wsparciem merytorycznym dla klientów. Był także odpowiedzialny za realizację działań z zakresu content marketingu i prowadzenie firmowego bloga dla Semtec – marki Cube Group. Z branżą SEO związany od 2010 r., posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO stron i sklepów internetowych. Realizował projekty SEO dla witryn internetowych takich marek jak Beckers, Tikkurila, Ceneo, Biotebal i Möller’s. Kampania dla marki Möller’s uzyskała w 2021 roku nominację do nagrody European Search Awards.