Do tej pory nic z taką bazą klientów nie dało się zrobić – nawet wysłać informacji o promocjach czy kuponach rabatowych. Pojawiło się jednak w Polsce rozwiązanie, które może pomóc. Marka MailSales proponuje rozwiązanie oparte na ich rozwiązaniu matchingowym. W skrócie polega ona na sprawdzeniu, jaka część bazy nieaktywnych rekordów w CRM pokrywa się z bazą własną MailSales. W ten sposób tworzy się lista adresów, do których można kierować komunikację marketingową marki czy sklepu. Możesz dzięki temu generować sprzedaż z nieaktywnych rekordów CRM.
Czy wiesz, że w polskim internecie, według danych Bisnode na koniec 2018 roku, jest aktywnych około 31 tysięcy e-sklepów? To ogromny rynek, bo w niektórych branżach nasze rodzime marki muszą konkurować również z zagranicznymi podmiotami. A jest o co walczyć. Wg raportu EY „Konsument w dobie omni-channel” z marca 2019 r., już 57 proc. Polaków dokonuje zakupów online. Żeby być zauważonym, a potem zapamiętanym, trzeba skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta.
Dostawcy mailingu są na to gotowi i niektórzy z nich współpracują bezpośrednio z dostawcami poczty, korzystając z takich funkcjonalności jak:
Myślisz, że szyfrowanie danych jest zarezerwowane dla wojska i wywiadu? Nic z tych rzeczy. Z rozwoju technologii korzystają już prawie wszyscy i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić nowinki techniczne do Twojego biznesu e-commerce.
Pewnie wiesz, że masz obowiązek przechowywania danych z zamówień potrzebnych do ich realizacji. W większości przypadków to m.in. adres e-mail, adres dostawy czy numer telefonu. Brak zgód marketingowych od klientów nie znaczy, że dane te nie mogą być przechowywane, czy nawet przetwarzane do celów analitycznych lub miękkiego profilowania (przeczytasz o tym więcej w art. 6 ust. 1 pkt. F RODO). Do tych celów jako e-commerce możesz też wykorzystać podmioty zewnętrzne, takie jak MailSales.
Do szyfrowania danych wykorzystywany jest algorytm MD5, który przepisuje np. adres e-mail jako ciąg znaków, i w taki sposób adres pana Jana Kowalskiego, który zostawił u Ciebie maila jan@kowalski.pl staje się adresem… 8cda50757711938d5d800cb022d76b0. Właściciel bazy danych przekazuje ją już zaszyfrowaną w MD5. MailSales ma zaszyfrowane swoje bazy i zamiast adresów porównuje ciągi znaków obu baz. Procesy anonimizacji, przekazania oraz matchowania danych odbywają się w bezpiecznym środowisku uniemożliwiającym wyciek danych lub dostęp do nich osób nieupoważnionych. Do realizacji wszystkich procesów wykorzystywane są technologie posiadające certyfikaty ISO/IEC 27001, czyli spełniające normy międzynarodowe standaryzujące systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Czas więc zajrzeć do archiwum i odnaleźć swoje bazy klientów, na których firmy z branży e-commerce osiągają nawet kilka razy lepsze wyniki, niż te z działań na bazach zewnętrznych.
Szczegóły dotyczące Client Matching Solution znajdziecie tutaj: https://mailsales.pl/uslugi/cms/