Strona Główna > Blog > Kariera > Kariera w digitalu. Jak wygląda praca w Contencie?

Kariera w digitalu. Jak wygląda praca w Contencie?

copywritingcopywriting

Content marketing  to jeden z kierunków specjalistycznych dla osób myślących o karierze w digital marketingu oraz lubiących strategicznie i analitycznie podchodzić do procesu tworzenia treści dopasowanych do odbiorców i realizujących cele biznesowe.  Czym dokładniej zajmuje się Content Marketing Specialist w Cube Group, a czego wbrew pozorom w ogóle nie robi? Jakich kompetencji wymaga praca w dziale Content? Jak można rozwinąć się w tym obszarze w Cube Group? Na te pytania i jeszcze więcej innych naszej HR Specialist Katarzynie Szuckiej odpowiada Head of Content w Cube Group, Emilia Radecka.

Co wyróżnia Content w Cube Group na tle konkurencji?

  • Przede wszystkim działamy wielopoziomowo dla naszych Klientów – to znaczy, że realizujemy zaawansowane kampanie contentowe, które zazwyczaj spełniają różne cele, np. pozyskanie ruchu organicznego, wizerunek, sprzedaż.
  • Dostosowujemy strategię do konkretnych grup odbiorców i etapów lejka sprzedażowego.
  • Realizujemy zaawansowane kampanie contentowe, które nie tylko generują ruch, ale także zwiększają sprzedaż. Stosujemy różnorodne formaty treści (artykuły, infografiki, wideo) i badamy ich skuteczność.
  • Nasza strategia content marketingowa, dostosowana do różnych segmentów klientów, przyniosła spektakularne efekty, czego dowodem jest zdobycie Grand Prix w konkursie Performance Marketing Diamonds za kampanię dla czołowego e‑commerce’u kosmetycznego.

Na czym skupiacie w codziennej pracy w Contencie?

Zdecydowanie na strategii. Bo my już dawno przeszliśmy transformację w zespołach i dziś pracują u nas sami specjaliści, którzy nie zajmują się po prostu „pisaniem”. 

Content Marketing Specialist to u nas przede wszystkim strateg i analityk, dający precyzyjne wytyczne do stworzenia materiałów, które będą dobrze rankować w wyszukiwarce i sprzedawać. Tak nam rola contentowca wyewoluowała wraz z rozwojem technologii. 

To jak już jesteśmy przy rozwoju technologii, jak dziś AI wpływa na pracę w Contencie?

Przede wszystkim jesteśmy w stanie mocno zoptymalizować czas pracy, bo AI automatyzuje część zadań i pomaga nam w tworzeniu schematów czy koncepcji. Co jeszcze? Gdy contentowiec na przykład czuje wypalenie daną branżą, stworzenie prompta np. do wsparcia schematu działania nad buyer personami na podstawie naszej analizy – znacznie przyśpiesza pracę.

Dzięki różnym narzędziom można również nieskończenie inspirować się-także “out of the box”, znajdując pomysły na tytuły, tematy, treści. To tym bardziej cenne – że wiele zostało dziś już w internecie napisane i powiedziane…

Jakie są największe wyzwania w roli Contentowca?

Pewnego rodzaju kryzys twórczy, wypalenie związane z pracą na przykład w konkretnej branży. W pewnym momencie contentowiec może nie chcieć już pracować nad danym tematem, bo już zaproponował tak wiele tytułów, tekstów, artykułów czy infografik, że trudno utrzymać wciąż kreatywność. 

A drugie wyzwanie to ciągła praca nad contentem i jego optymalizacją, czyli cały czas szukanie możliwości rozwoju, robienia czegoś więcej, inaczej, lepiej, tworzenie innowacyjnych rzeczy, których jeszcze na rynku nie ma, łączenie tego w całość, czyli po prostu praca kreatywna.

Jakie kompetencje są potrzebne, by rozważać karierę w Contencie?

Kiedyś niezbędne były skille związane z komunikacją, z językiem, trzeba było umieć dobrze pisać, ładnie się wypowiadać, mieć kreatywną naturę.Teraz nie jest to już tak bardzo wymagane. Postawiłabym mocno na umiejętności analityczne, bo my wszystko opieramy na analizie, dogłębnie analizujemy wyniki i same treści, żeby wiedzieć, jak je tworzyć jeszcze lepiej. Czyli ten umysł ścisły będzie tu grał większą rolę niż wcześniej, ale idealne byłoby połączenie umysłu humanisty i ścisłego.

Ścieżka Emilii Radeckiej w Digital Marketingu

A pamiętasz, jak Ty trafiłaś do content marketingu?

Właśnie prosto z humanistycznych studiów. Tak naprawdę myślałam już o content marketingu, gdy po licencjacie z filologii polskiej poszłam na dodatkowy kierunek, PR. I tam tak naprawdę zainspirowałam się marketingiem i stwierdziłam, że to dla mnie lepsza ścieżka niż zawód nauczyciela. 


Od samego początku więc zaczęłam kształtować swoją karierę w tym kierunku, najpierw przy pracy z tekstem, który był tworzony stricte pod SEO – kiedyś było to robione zupełnie inaczej, ale tak naprawdę byłam w tym procesie od samego początku i w czasie gdy podlegał on różnym zmianom.

Wspomniałaś o SEO, jakie ma ono znaczenie dla tworzenia treści?

Info

Ogromne. Bez contentu tak naprawdę nie ma SEO i bez dobrych treści równocześnie nie jesteśmy w stanie wypozycjonować witryny.

Przygotowując content, artykuł, infografikę, film, trzeba myśleć już o tym, żeby pozyskiwał on ruch organiczny – był napisany tak, aby wyszukiwarka go wypromowała.

A jak wyglądają możliwości rozwoju w Content Marketingu w Cube Group?

W naszym zespole rozwijamy autorskie rozwiązania, które doskonale sprawdzają się u Klientów, co potwierdzają case studies i wyniki konkursów. Poznanie unikalnego know-how na start to duży rozwój dla nowej osoby.

Ścieżka kariery w moim dziale to ekspercka droga w obszarze Content Marketingu. Skupiamy się na strategii, planowaniu i dystrybucji treści, aby osiągały lepsze wyniki i sprzedawały. Osoby mogą rozwijać się od Asystenta, przez Juniora, Specjalistę, Seniora, aż po Experta. Awansy wynikają z rozwoju kompetencji, realizacji złożonych projektów oraz zwiększania samodzielności i odpowiedzialności.

Kluczowy jest regularny rozwój wiedzy, poznanie współzależności Content / SEO / SEM, aby szerzej orientować się w digital marketingu.

Jakbyś opisała swój dział w trzech słowach?

Po pierwsze – współpraca! Wszyscy są bardzo pomocni, jeżeli ktoś akurat skończył działania na projekcie, to z chęcią wspomaga innego contentowca. Wszyscy bardzo mocno ze sobą współpracują, wymieniają się wiedzą, są dla siebie życzliwi, wyrozumiali. To dla mnie najważniejszy atut. 

A dwa pozostałe słowa? To zespół bardzo dobrych specjalistów, którzy mają na swoim koncie nagradzane projekty, więc: merytoryka i kreatywność! Bardzo cieszy mnie, gdy potrafią robić cuda, pracując ze słowem – powstają  z tego np. świetne hasła reklamowe.

Co z Twoich pasji przekłada się na rozwój zawodowy?

Jeśli chodzi o taniec, który prywatnie jest moją największą pasją, to na pewno dynamika. W pracy jest to dynamika związana z rozwojem branży, ale też codzienna dynamika agencyjna: multitasking, mierzenie się z niestandardowymi tematami. 

A w content marketingu uwielbiam obszar analizy – on otwiera mi drogę nowych możliwości strategicznych. Lubię sprawdzać wyniki, łączyć je ze sobą, wysuwać wnioski, podpatrywać konkurencję. Chętnie też analizuję pracę zespołu i podpowiadam, co jeszcze można dodać, jak rozszerzyć działania czy jak w ciekawy sposób mówić o danych.

Dzięki za rozmowę!

Jeśli praca w Contencie w Cube Group, brzmi dla Ciebie ciekawie, to sprawdź nasze aktualne oferty pracy:

Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.