Strona Główna > Blog > Kariera > Kariera w digitalu. Jak wygląda praca w obszarze reklamy w social mediach?

Kariera w digitalu. Jak wygląda praca w obszarze reklamy w social mediach?

Spotkanie znajomychSpotkanie znajomych

Płatne działania w social mediach to jeden z kierunków specjalistycznych dla osób myślących o karierze w digital marketingu. Co jest w nim ciekawego? Jakich wymaga kompetencji? Jak można rozwinąć się w tym obszarze w Cube Group? O odpowiedzi na kilka pytań poprosiliśmy naszą Paid Social Leader, Elizabet Araj.

Jaka wyglądała Twoja ścieżka kariery w Social Ads?

Elizabet Araj: Od prawie 7 lat zajmuję się social mediami, prowadząc działania dla różnych branż, od spożywczej przez budowlaną po ubranka dla niemowląt. 

Początkowo łączyłam paid social z contentem, ale postanowiłam skupić się na płatnych działaniach, które rozwijają się niezwykle szybko. Algorytmy stale się poprawiają, czasem wystarczy krótka rozmowa, aby reklamy zaczęły nas śledzić.

Info

Paid Social wymaga od nas – specjalistów – analizowania danych i wyciągania wniosków, ale także daje możliwość testowania różnych podejść i optymalizacji kampanii oraz dostosowania komunikatów etc.

Dla kogo najlepszym wyborem byłaby kariera w Facebook Ads?

Na pewno osoba kreatywna, która nie boi się proponować własnych rozwiązań, lubi testować, a analizowanie cyferek nie sprawia jej problemu. Działając w obszarze Meta Ads, musimy myśleć strategicznie, wiedząc przy tym, jak wyróżnić naszą reklamę wśród tych setek innych komunikatów, które każdego dnia docierają do użytkowników.

Jakie są wyzwania w pracy specjalisty z obszaru Paid Social?

Wyzwań jest sporo. W tej roli kluczowa jest elastyczność, ze względu na dynamiczne zmiany na platformach i w trendach użytkowników. Przykład? Niewiele osób przewidywało tak szybki wzrost TikToka. Codzienne zadania mogą wymagać szybkiej zmiany priorytetów, a rozbieżności w raportach czy wzrost kosztów wymagają błyskawicznego rozwiązywania problemów.

Ważne są nie tylko umiejętności miękkie, jak elastyczność i rozwiązywanie problemów, ale również:

  • kreatywność, umiejętność pisania chwytliwych tekstów i analityczne myślenie. 
  • Wiedza teoretyczna i znajomość panelu reklamowego (są istotne, ale nie aż tak kluczowe). Ważne jest monitorowanie wyników i testowanie rozwiązań
  • Dobra znajomość specyfiki różnych portali społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy TikTok, jest również niezbędna.

Pracujesz w Cube Group już półtora roku – jak oceniasz ten czas?

W Cube Group obsługujemy klientów z różnych branż, więc praca jest zróżnicowana, ale to daje możliwość rozwoju i proponowania nowych rozwiązań. Miałam okazję pracować z trudnymi produktami i nietypowymi wyzwaniami, rozwijając kreatywne podejście.

Cotygodniowe spotkania zespołów Paid Social i SEM (Google Ads, YouTube, Gmail) pozwalają na wymianę doświadczeń z różnych platform, omówienie case’ów i nowości, co poszerza naszą perspektywę i inspiruje do nowych testów.

Jakich zadań może się spodziewać Junior Paid Social Specialist w pierwszych 3 miesiącach?

W pierwszych miesiącach pracy Junior Paid Social Specialist będzie współopiekować się 2-3 projektami Klienckimi – oczywiście pod okiem Leadera. Początkowo wszystkie zmiany i proponowane rozwiązania konsultujemy i ustalmy wspólnie – krok po kroku stopniując trudność tematów. Z czasem, w zależności od tempa rozwoju, osoba na tym stanowisku będzie miała coraz większą samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania. 

Jak wyglądają możliwości rozwoju w obszarze Social w Cube Group?

Jest ich bardzo dużo i tak naprawdę zależą one od indywidualnego tempa rozwoju, chęci oraz preferowanych obszarów specjalisty. Codziennie tworzymy kompleksowe strategie i mediaplany dla różnych branż, optymalizujemy kampanie, przeprowadzamy audyty kont reklamowych, konsultujemy się z Klientami i prowadzimy szkolenia. 

Wierzymy, że marketer powinien mieć ogólną wiedzę o pozostałych dostępnych działkach – nie tylko w swojej. Pracujemy, więc w interdyscyplinarnych zespołach Klienckich, co daje możliwość poszerzania perspektywy. Możesz rozwijać się od Trainee do Leadera, z możliwością transferów między działami i tworzenia nowych ról. Dołącz do nas i odkryj nowe  możliwości!

Dzięki za rozmowę!

Jeśli praca w SEM w Cube Group, brzmi dla Ciebie ciekawie, to sprawdź nasze aktualne oferty pracy:

Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.