- Jaka wyglądała Twoja ścieżka kariery w Social Ads?
- Dla kogo najlepszym wyborem byłaby kariera w Facebook Ads?
- Jakie są wyzwania w pracy specjalisty z obszaru Paid Social?
- Pracujesz w Cube Group już półtora roku – jak oceniasz ten czas?
- Jakich zadań może się spodziewać Junior Paid Social Specialist w pierwszych 3 miesiącach?
- Jak wyglądają możliwości rozwoju w obszarze Social w Cube Group?
Płatne działania w social mediach to jeden z kierunków specjalistycznych dla osób myślących o karierze w digital marketingu. Co jest w nim ciekawego? Jakich wymaga kompetencji? Jak można rozwinąć się w tym obszarze w Cube Group? O odpowiedzi na kilka pytań poprosiliśmy naszą Paid Social Leader, Elizabet Araj.
Jaka wyglądała Twoja ścieżka kariery w Social Ads?
Elizabet Araj: Od prawie 7 lat zajmuję się social mediami, prowadząc działania dla różnych branż, od spożywczej przez budowlaną po ubranka dla niemowląt.
Początkowo łączyłam paid social z contentem, ale postanowiłam skupić się na płatnych działaniach, które rozwijają się niezwykle szybko. Algorytmy stale się poprawiają, czasem wystarczy krótka rozmowa, aby reklamy zaczęły nas śledzić.

Paid Social wymaga od nas – specjalistów – analizowania danych i wyciągania wniosków, ale także daje możliwość testowania różnych podejść i optymalizacji kampanii oraz dostosowania komunikatów etc.
Dla kogo najlepszym wyborem byłaby kariera w Facebook Ads?
Na pewno osoba kreatywna, która nie boi się proponować własnych rozwiązań, lubi testować, a analizowanie cyferek nie sprawia jej problemu. Działając w obszarze Meta Ads, musimy myśleć strategicznie, wiedząc przy tym, jak wyróżnić naszą reklamę wśród tych setek innych komunikatów, które każdego dnia docierają do użytkowników.
Jakie są wyzwania w pracy specjalisty z obszaru Paid Social?
Wyzwań jest sporo. W tej roli kluczowa jest elastyczność, ze względu na dynamiczne zmiany na platformach i w trendach użytkowników. Przykład? Niewiele osób przewidywało tak szybki wzrost TikToka. Codzienne zadania mogą wymagać szybkiej zmiany priorytetów, a rozbieżności w raportach czy wzrost kosztów wymagają błyskawicznego rozwiązywania problemów.
Ważne są nie tylko umiejętności miękkie, jak elastyczność i rozwiązywanie problemów, ale również:
- kreatywność, umiejętność pisania chwytliwych tekstów i analityczne myślenie.
- Wiedza teoretyczna i znajomość panelu reklamowego (są istotne, ale nie aż tak kluczowe). Ważne jest monitorowanie wyników i testowanie rozwiązań.
- Dobra znajomość specyfiki różnych portali społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy TikTok, jest również niezbędna.
Pracujesz w Cube Group już półtora roku – jak oceniasz ten czas?
W Cube Group obsługujemy klientów z różnych branż, więc praca jest zróżnicowana, ale to daje możliwość rozwoju i proponowania nowych rozwiązań. Miałam okazję pracować z trudnymi produktami i nietypowymi wyzwaniami, rozwijając kreatywne podejście.
Cotygodniowe spotkania zespołów Paid Social i SEM (Google Ads, YouTube, Gmail) pozwalają na wymianę doświadczeń z różnych platform, omówienie case’ów i nowości, co poszerza naszą perspektywę i inspiruje do nowych testów.
Jakich zadań może się spodziewać Junior Paid Social Specialist w pierwszych 3 miesiącach?
W pierwszych miesiącach pracy Junior Paid Social Specialist będzie współopiekować się 2-3 projektami Klienckimi – oczywiście pod okiem Leadera. Początkowo wszystkie zmiany i proponowane rozwiązania konsultujemy i ustalmy wspólnie – krok po kroku stopniując trudność tematów. Z czasem, w zależności od tempa rozwoju, osoba na tym stanowisku będzie miała coraz większą samodzielność i odpowiedzialność za powierzone zadania.
Jak wyglądają możliwości rozwoju w obszarze Social w Cube Group?
Jest ich bardzo dużo i tak naprawdę zależą one od indywidualnego tempa rozwoju, chęci oraz preferowanych obszarów specjalisty. Codziennie tworzymy kompleksowe strategie i mediaplany dla różnych branż, optymalizujemy kampanie, przeprowadzamy audyty kont reklamowych, konsultujemy się z Klientami i prowadzimy szkolenia.
Wierzymy, że marketer powinien mieć ogólną wiedzę o pozostałych dostępnych działkach – nie tylko w swojej. Pracujemy, więc w interdyscyplinarnych zespołach Klienckich, co daje możliwość poszerzania perspektywy. Możesz rozwijać się od Trainee do Leadera, z możliwością transferów między działami i tworzenia nowych ról. Dołącz do nas i odkryj nowe możliwości!
Dzięki za rozmowę!
Jeśli praca w SEM w Cube Group, brzmi dla Ciebie ciekawie, to sprawdź nasze aktualne oferty pracy: