Google uruchomiło ciekawą usługę dla firm, które mają założone wizytówki w usłudze Moja Firma. Pozwala ona na publikowanie krótkich wpisów ze zdjęciami. Są one wyświetlane wszędzie tam, gdzie wizytówka. Wykorzystaj je do promocji swojej firmy!
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Google Consumer Barometer, 82 proc. internautów korzysta z wyszukiwarki, żeby znaleźć informacje lokalne. Dla twojej działalności może to być niewyczerpane źródło nowych klientów. Nowa usługa Google Moja Firma pozwoli ci jeszcze bardziej wyróżnić się w sieci!
Wpisy, które możesz publikować dzięki nowej usłudze, to zilustrowane zdjęciem krótkie wiadomości (maksymalnie do 300 słów). Wyświetlają się przy twojej wizytówce w wynikach wyszukiwania, nie tylko na komputerze, ale też przy wyszukiwaniu mobilnym. Ich celem ma być przyciągnięcie nowych klientów oraz zbudowanie lepszej relacji z tymi klientami, którzy już twoją firmę znają.
W zależności od tego, jaką działalność prowadzisz, z pomocą postów możesz:
Obsługa nowej funkcji jest prosta i bardzo intuicyjna. Wystarczy zalogować się do panelu zarządzania wizytówką na stronie Google Moja Firma (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/). Następnie kliknąć opcję „Wpisy” w menu po lewej stronie i ustawić kursor w polu „Wpisz treść” lub kliknąć od razu „Utwórz posta” w panelu „Wpisy”, który wyświetla się na stronie głównej panelu zarządzania.
Pojawi się osobne okno, w którym należy wpisać treść posta i dodać do niego zdjęcie. W tym miejscu posta można oznaczyć jako wydarzenie (np. promocję, wyprzedaż, czy spotkanie), do którego konieczne będzie podanie czasu rozpoczęcia i czasu zakończenia. Opcjonalnie można też dodać przycisk call to action. Może to być link prowadzący do strony, link do rezerwacji, rejestracji, przycisk „Kup” lub „Zapisz ofertę”.
Następnie należy kliknąć przycisk „Podgląd”, a jeśli treść postu jest gotowa do publikacji, wystarczy kliknąć „Opublikuj”, a wpis od razu będzie widoczny przy wizytówce. W panelu zarządzania będziemy mieli dostęp do opublikowanych treści wraz z możliwością edytowania, usuwania postów, a także przeglądania statystyk.
Posty Google zostały testowo wprowadzone już w styczniu ubiegłego roku. Przez ten czas były dostępne wyłącznie dla wybranych firm, głównie w Stanach Zjednoczonych. Pełne uruchomienie tej funkcji na światową skalę otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości. To zupełnie nowy kanał do lokalnej promocji i sprzedaży produktów i usług, który odpowiednio wykorzystany może przynieść firmie dodatkowe leady, a tym samym zyski. I choć na tym etapie trudno przewidzieć jaka będzie ranga tego rodzaju postów – zdecydowanie warto je wypróbować!