Asystent_Google
Home > Blog > Inne > „OK Google” teraz dostępne także na komputerze i laptopie

„OK Google” teraz dostępne także na komputerze i laptopie

Opcja wyszukiwania głosowego w Google na urządzeniach mobilnych, aktywowana wypowiedzeniem słów „OK Google”, trafiła na komputery osobiste. Dostępna jest poprzez dodatek do przeglądarki Chrome nazwany „Google Voice Search Hotword”. Nowe rozszerzenie można już pobrać ze strony Chrome Web Store.

Wyszukiwanie głosowe Google w przeglądarce Chrome działało już wcześniej, jednak wymagało ręcznego uruchomienia kliknięciem w ikonkę mikrofonu. Dzięki nowemu dodatkowi możliwa będzie głosowa aktywacja wyszukiwania po wypowiedzeniu słów „OK Google”, pod warunkiem znajdowania się na karcie przeglądarki z wyszukiwarką google.com.

Przetestowaliśmy nową funkcję i działa ona skutecznie także dla zapytań w języku polskim (również tych bardzo długich), choć należy pamiętać, iż obecnie jest to wersja beta. Poniżej prezentujemy przykładowy przebieg wyszukiwania głosowego dla frazy „jak dodać ofertę w zakupach google”

Ocenę funkcjonalności obniża jednak brak możliwości użycia nowej funkcji w momencie korzystania z innego programu lub przeglądania innej karty w przeglądarce. Należy także pamiętać, że opcja aktywacji głosowej działa tylko na stronie google.com, a w polskiej wersji google.pl nadal konieczne jest kliknięcie ikony mikrofonu w celu rozpoczęcia wyszukiwania.

Google zapewnia osoby obawiające się o swoją prywatność i podsłuchiwanie przez wyszukiwarkę wszystkiego co mówią, że zapytania są przesyłane tylko gdy dodatek rozpozna wypowiedzenie frazy „OK Google”.

Przypuszcza się, że nowe rozwiązanie, dostępne obecnie jako opcja w przeglądarce zostanie pewnego dnia całkowicie zintegrowane z wyszukiwarką Google.

Maciej Dobkowicz

Maciej Dobkowicz

SEO Expert

W agencji Cube Group pracuje od 2013 r. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii SEO, w tym koordynacją działań zespołu oraz wsparciem merytorycznym dla klientów. Był także odpowiedzialny za realizację działań z zakresu content marketingu i prowadzenie firmowego bloga dla Semtec – marki Cube Group. Z branżą SEO związany od 2010 r., posiada bogate doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO stron i sklepów internetowych. Realizował projekty SEO dla witryn internetowych takich marek jak Beckers, Tikkurila, Ceneo, Biotebal i Möller’s. Kampania dla marki Möller’s uzyskała w 2021 roku nominację do nagrody European Search Awards.