YouTube zapewnia każdej firmie szerokie możliwości dotarcia do zróżnicowanego grona odbiorców. Reklamy mogą wspierać rozwój nie tylko międzynarodowych marek, ale również mniejszych sklepów niezależnie od posiadanego budżetu. Platforma YouTube posiada 2 miliardy zaangażowanych użytkowników miesięcznie, co czyni ją jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Kampanie YouTube Ads pozwolą Twojej firmie na osiąganie założonych celów marketingowych, dzięki skierowaniu precyzyjnego przekazu reklamowego odpowiednim użytkownikom.
YouTube Ads jest narzędziem reklamowym umożliwiającym reklamodawcom promowanie swoich produktów lub usług poprzez wyświetlanie reklam na stronie YouTube.
Reklama na YouTube polega na wyświetlaniu filmów lub reklam tekstowych podczas oglądania filmów na YouTube oraz poza nim np. na innych stronach internetowych. Reklamy te emitowane mogą być przed, w trakcie lub po filmie, a także w formie bannerów reklamowych na stronie YouTube.
Kierowane są do szerokiego grona publiczności i mogą być wyświetlane na różnych urządzeniach np. komputerach, smartfonach czy tabletach.
Reklamodawcy mogą zdefiniować jeden z celów zgodny z tym co chcą osiągnąć np. sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie lub zwiększenie świadomości marki i szansy na rozważenie zakupu, także wybrać sposób, w jaki chcą promować swoje produkty lub usługi oraz określić budżet.
Platforma YouTube oferuje dwa podstawowe formaty reklam, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Pierwszy z nich to reklamy wideo, które dostępne są w takich formach jak: reklamy TrueView In-Stream, TrueView Discovery, Bumper Ad oraz reklamy w banerze masthead. Drugim formatem są reklamy graficzne, wśród których wyróżniamy banery reklamowe, nakładki in-video czy karty sponsorowane.
Wymienione typy reklam można promować zarówno na YouTube, jak również w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów Google.
Poznaj bliżej wszystkie rodzaje reklam na YouTube!
Ten rodzaj reklam wideo wyświetla się przed odtwarzanym filmem, w trakcie jego trwania lub po nim. Użytkownicy nie mogą pominąć reklamy, tym samym zawsze poznają cały Twój przekaz.
Czas trwania reklamy wideo musi wynosić minimum 15 sekund, a rozliczenie następuje za każde 1000 wyświetleń reklamy, wynika to z jednego dostępnego modelu rozliczeń – CPM.
Reklamy pojawiają się na początku, w środku lub na końcu oglądanego filmu na YouTubie. Długość kreacji wideo musi wynosić co najmniej 12 sekund, a maksymalny czas według zaleceń Googla nie powinien być dłuższy niż 3 minuty.
Reklamy charakteryzują się możliwością ich pominięcia po pięciu sekundach oglądania. Płatność za wyświetlenie reklamy zależy od wybranej strategii ustalania stawek. Decydując się na model CPV, płatność następuje, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy lub całą, jeśli jest krótsza albo wejdzie z nią w jakąkolwiek interakcję. W przypadku strategii w modelu CPM rozlicza się za 1000 wyświetleń.
Jest to krótki, sześciosekundowy niepomijalny format reklamy wideo. Pojawia się przed wyświetlanym filmem, po nim lub w jego trakcie. Ten rodzaj reklamy należy do strategii określania stawki CPM, płacimy więc za każde 1000 wyświetleń.
Polecany jest przede wszystkim do osiągnięcia takich celów jak budowanie świadomości marki i zwiększenie zasięgu.
Reklama automatycznie wyświetlana jest bez dźwięku na górze aplikacji YouTube lub na stronie głównej przez pół minuty. Pozwala ona dotrzeć do wielkiej liczby użytkowników w niedługim czasie.
Ten rodzaj reklamy nie jest dostępny z panelu reklamowego, można go zarezerwować jedynie u przedstawiciela handlowego Google.
Ten rodzaj przekazów reklamowych wyświetlany jest podczas odkrywania przez użytkowników nowych treści.
Reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania w YouTube, obok powiązanych filmów w prawym bocznym pasku lub na stronie głównej na telefonach komórkowych. Składają się z tekstu i graficznej miniatury wideo. Wygląd i rozmiar reklamy może się zmieniać w zależności od miejsca wyświetlania.
Reklamy są przedstawione w taki sposób, aby zachęciły użytkownika do kliknięcia, po którym dopiero zostaje naliczona opłata za reklamę.
Reklamy displayowe w formie baneru pojawiają się na prawym pasku bocznym nad listą sugerowanych filmów lub w określonych sytuacjach pod materiałem wideo. Dostępne są wyłącznie na urządzeniach stacjonarnych.
W tym formacie są też nakładki reklamowe in-video – banery reklamowe ukazujące się na odtwarzanym filmie. Zawierają tekst oraz obrazy i zajmują nie więcej niż 20 procent dolnej powierzchni okna wideo. Użytkownik może wejść z reklamą w interakcje lub po prostu ją zamknąć.
Do reklam graficznych jako ostatnie zaliczamy karty sponsorowane. Jest to rodzaj promocji skierowany do osób, które chcą wyświetlić reklamę użytkownikom oglądającym film na ich kanale. W pojawiających się oknach na ekranie można zaprezentować produkty nawiązujące do treści wideo.
Przed wyborem typu reklamy warto dokładnie przemyśleć, czy jest ona odpowiednia dla Twoich potrzeb i celów marketingowych. Zalecamy również zasięgnięcie porady specjalisty ds. reklamy, który pomoże Ci zaplanować i przeprowadzić kampanię reklamową na platformie YouTube.
Tak, warto wybrać reklamę YouTube Ads do promocji swojej firmy, produktu lub usług. Kampanie wideo mogą być bardzo skuteczne, pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam, dzięki czemu można kierować ją do konkretnych odbiorców na podstawie ich zainteresowań, demografii czy lokalizacji.
Platforma YouTube jest również drugą najpopularniejszą stroną internetową na świecie, która umożliwia tym samym generowanie wielkiego zasięgu dla Twojej reklamy.
Warto rozważyć jej wdrożenie, zaczynając na początek od niewielkiej liczby kampanii, testowania różnych formatów i stopniowo zwiększając budżet. Niezwykle ważne jest, aby stworzyć atrakcyjny film reklamowy, który przyciągnie uwagę odbiorców i zachęci ich do działania. Celem reklam YouTube jest skłonienie użytkowników do wyświetlenia reklamy, odwiedzenia strony internetowej reklamodawcy lub zapoznania się z ofertą produktu, lub usług.
Wśród zalet reklamy na YouTube warto wymienić m.in.:
Jeśli chcesz rozpocząć działania reklamowe promujące Twoją firmę na YouTube, skorzystaj z poniższych wskazówek utworzenia pierwszej kampanii YouTube Ads.
Zaprojektuj swoją reklamę wideo lub obraz z zachęcającym i skutecznym przekazem. Po utworzeniu kreacji prześlij ją na swoje konto YouTube.
Zaloguj się do swojego konta Google Ads i wybierz zakładkę „Kampanie” na pasku bocznym po lewej stronie. Następnie kliknij dużą niebieską ikonę „+”, aby utworzyć nową kampanię.
Będąc w nowym oknie, wybierz główny cel swojej kampanii. Dostosuj działanie reklamy do założonego planu. Zastanów się, jakie są Twoje najważniejsze przekazy, do kogo chcesz skierować reklamę i co chcesz dzięki niej osiągnąć. Cel możesz dodać lub usunąć w dowolnej chwili. Jeśli wolisz, możesz utworzyć kampanię bez określonej rekomendacji celu.
Następnie zaznacz typu kampanii „Wideo” i wybierz jej podtyp.
Teraz należy wprowadzić ustawienia ogólne kampanii. Wpisz nazwę kampanii, wybierz strategię ustalania stawek, budżety (dzienny lub dla całej kampanii), daty jej rozpoczęcia i zakończenia.
W sekcji sieci zaznacz miejsce, w którym będą się pojawiać Twoje reklamy. Dostosuj również język i kraj.
Najpierw nadaj grupie reklam odpowiednią nazwę, a następnie wybierz grupę demograficzną, do której chcesz dotrzeć ze swoim przekazem.
Możesz określić, do kogo chcesz trafić, na podstawie takich opcji, jak płeć, wiek czy status rodzicielski. |
Następnie wybierz segmenty odbiorców, w zależności od tego, jakim osobom chcesz wyświetlać reklamy. Google Ads dostarcza wiele możliwości znalezienia odpowiedniej grupy docelowej. Warto ją przedstawić w jak najbardziej szczegółowy sposób. Możesz skorzystać z zaproponowanych list odbiorców z podobnymi zainteresowaniami czy odbiorcami na rynku lub użyć segmentów z połączonych list i segmentów niestandardowych.
Dalej przejdź do sekcji treści, na które reklamy będą kierowane, dzięki wprowadzeniu określonych słów kluczowych, wybraniu tematów i miejsc docelowych powiązanych z produktami czy usługami.
Utwórz reklamę wideo wyszukując film lub wklejając adres URL z YouTube.
Później wprowadź niezbędne dane dotyczące formatu reklamy wideo, jej nazwy, końcowego i wyświetlanego URL, w zależności od wybranego formatu możesz ustawić:
Na końcu ustawiamy stawkę dla tej grupy reklam i uruchamiamy kampanię.
Koszt reklamy na YouTube zależy od kilku czynników m.in. od wielkości grupy docelowej, formatu reklamy i jej jakości, lokalizacji czy konkurencji.
W przypadku reklam wyświetlanych w filmach na YouTube, koszt reklamy jest ustalany na podstawie tzw. aukcji – reklamodawcy oferują określoną kwotę za wyświetlenie reklamy, YouTube wybiera reklamę z najwyższą ofertą i wyświetla ją, a reklamodawca płaci kwotę, którą zaoferował.
Reklama w YouTube może być rozliczana w modelu płatności CPM za 1 000 wyświetleń, wtedy średni koszt wynosi od 0,10 do 0,30 USD.
W przypadku reklam TrueView w modelu rozliczeniowym CPV reklamodawcy płacą tylko za reklamy, które są faktycznie oglądane przez użytkowników przynajmniej 30 sekund lub mniej, jeśli jest krótsza niż pół minuty albo wchodzą z nią w interakcje.
W przypadku kampanii o szerokim zasięgu koszt CPV może wynosić od 0,01 do 0,23 USD. Różni się on w zależności od kampanii, wielkości budżetu, czasu oraz kierowania na segmenty odbiorców.
Agencja marketingowa może wesprzeć Cię w działaniach reklamowych w YouTube Ads poprzez pomoc w określeniu celów, które chce osiągnąć Twoja firma oraz w tworzeniu strategii reklamowej, kampanii, targetowaniu, monitorowaniu i optymalizacji.