Odpowiednia struktura kampanii Google Ads jest niezwykle ważna, ponieważ ma bezpośredni wpływ na efektywność i wyniki całej kampanii. Dlatego tak ważne jest, żeby ją odpowiednio przygotować.
Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w strukturze konta Google Ads. To dzięki nim możemy trafiać z reklamami do najodpowiedniejszego grona odbiorców, dlatego tak ważny jest ich odpowiedni dobór. Skuteczne słowa kluczowe odpowiadają na zapytania użytkowników.
Najpopularniejszym narzędziem, które może pomóc nam w wyborze odpowiednich słów kluczowych jest Planer słów kluczowych, dostępny w panelu Google Ads. Na rynku dostępne są również inne narzędzia m.in. Keyword Tool i Ubersuggest, które również mogą pomóc w wyborze odpowiednich słów kluczowych. Jeśli chcesz dotrzeć tylko do wybranych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą, wybierz szczegółowe słowa kluczowe. Natomiast jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby osób, wybieraj bardziej ogólne słowa kluczowe.
Prawidłowa segmentacja słów kluczowych pozwala na lepszą kontrolę konta Google Ads.
Słowa kluczowe i reklamy Google Ads są ściśle ze sobą powiązane, odpowiedni dobór słów kluczowych w grupach reklam I dopasowanie tekstów reklam może przyczynić się do poprawy wyniku jakości, który ma m.in. wpływ na stawki CPC.
Wykluczenia słów kluczowych to bardzo ważna część każdej kampanii Google Ads. Dzięki nim możemy wybrać, na jakie frazy kluczowe nie chcemy się wyświetlać. Wykluczenia słów kluczowych możemy stosować na poziomie kampanii, jak i grup reklam.
Na poziomie każdej kampanii ustalany jest m.in. budżet, lokalizacje, język, harmonogram reklam, urządzenia. Mamy do wyboru wiele typów kampanii Google Ads. Do podstawowych typów kampanii należą:
Kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy wyświetlane są na stronach wyników wyszukiwania Google i partnerów sieci wyszukiwania
Kampanie w sieci reklamowej – reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej, która liczy ponad 2 mln. witryn internetowych.
Kampanie Produktowe – reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google obok wyników wyszukiwania, witrynach partnerów sieci wyszukiwania oraz w karcie Zakupy w wyszukiwarce Google.
Kampanie Performance Max – zasoby wyświetlają się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube, Gmail, mapach Google a także na kartach Google Discover
Kampanie Wideo – reklamy wyświetlają się w serwisie YouTube
Kampanie Discovery – reklamy wyświetlają się na stronie głównej YouTube, kartach Discovery, sekcji warte obejrzenia, Oferty, Społeczności i w Gmail
Kolejnym ważnym elementem struktury konta Google Ads są grupy reklam, które można określić jako zbiór słów kluczowych i reklam o podobnych celach i podobnej tematyce. Każda kampania Google Ads składa się z przynajmniej jednej grupy reklam.
Reklama to jeden z najważniejszych elementów każdej kampanii Google Ads. Jej celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i przekonanie ich do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Aby osiągnąć sukces, reklama musi być atrakcyjna, zachęcić do kliknięcia w nią. Warto zamieścić w nagłówkach i opisach reklam słowa kluczowe z grup reklam.
Miejsce docelowe to strona, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Strona docelowa powinna być czytelna, prosta i dopasowana do zapytań użytkowników. Pamiętaj, żeby przy tworzeniu stron docelowych zadbać o jej dostosowaniu do urządzeń mobilnych. Obecnie większość użytkowników korzysta z Internetu przy użyciu telefonów i tabletów, więc zadbaj o to, żeby Twoja strona była dostosowana do wyświetlania się na tych urządzeniach.
Optymalizacja struktury kampanii Google Ads jest kluczowym elementem w uzyskaniu satysfakcjonujących wyników działań reklamowych.
Nie ma jednej, uniwersalnej i stałej check listy sposobów na optymalizację kampanii Google Ads, wiele zależy m.in. od konkretnego typu kampanii, specyfiki branży. Nie ma także jednej, uniwersalnej zasady co do częstotliwości optymalizacji kampanii, niektóre zmiany należy dokonywać codziennie, inne raz w tygodniu a jeszcze inne raz w miesiącu. Istotne jest jednak, żeby optymalizacja kampanii dokonywana była regularnie i w oparciu o wnioski z przeprowadzonych wcześniej analiz danych. Monitorowanie i analizowanie wyników kampanii jest podstawą do osiągnięcia sukcesu kampanii Google Ads.