Home > Case studies > Colon C

Colon C

ZDROWIE

WYNIKI:

  • Aż prawie 7 razy więcej (wzrost o 586%) wejść na stronę z wyników organicznych w Google.*
  • 30 nowych artykułów oraz 18 refreshingów w 2022 r. i 2023 r. w ramach realizacji strategii contentowej.

* porównanie listopada 2023r. z analogicznym okresem w 2022r.

528%

wzrost liczby fraz w TOP3*

426%

wzrost liczby fraz w TOP10*


NARZĘDZIA:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Ahrefs
  • SEMSTORM
  • Link Building
  • On-site SEO
Business Concept : Planing step to hit the success goal.

Wyzwania

Ograniczony budżet i duża konkurencja

Strona internetowa jest nieodłącznym elementem naszej obecności w Internecie tak jak SEO. W 2022 roku Orkla Care dokonała modyfikacji działań marketingowych, co przyczyniło się do ograniczeń w budżecie SEO. Mimo tego, aby rozszerzyć zasięg musieliśmy stawić czoła dużym portalom zdrowotnym, takimi jak: poradnikzdrowie.pl (ponad 90 000 stron), portal.abczdrowie.pl (ponad 105 000 stron), medonet.pl (ponad 55 000 stron).

Cele: Odbudowa marki i zyskanie widoczności w liczbach

  • zwiększenie zainteresowania brandem poprzez skalowanie ruchu na górze lejka
  • wzrost ruchu organicznego
  • zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP10
  • zwiększenie zaangażowania na stronie poprzez utrzymanie uwagi użytkownika na stronie internetowej
  • budowa świadomości i eksperckiego wizerunku marki

Biorąc pod uwagę wszystkie wyzwania i cele związane z budowaniem nowego wizerunku marki, musieliśmy skupić się na budowaniu wysokiej jakości treści.

Strategia

Planowanie wysokiej jakości treści, które przynoszą wartość dla użytkowników.

Na podstawie analizy konkurencji pod wybranymi frazami kluczowymi oraz opierając się na naszym rozległym doświadczeniu w sektorze Health, doszliśmy do wniosku, że największy potencjał wzrostu – przynoszący również korzyści dla użytkowników – tkwi w zainwestowaniu niemal całego dostępnego budżetu w opracowanie treści o wyjątkowej jakości. Pozwoli to zwiększyć nasz tematyczny autorytet i wzmocnić czynniki EAT.

Działanie

W celu realizacji strategii podjęliśmy następujące kroki:

  • Mapa contentowa w oparciu o złożoność tematów – wykorzystaliśmy filary oraz klastry tematyczne
  • Przebudowa treści w serwisie i podzielenie ich na grupy tematyczne tak, aby użytkownik mógł znaleźć odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania na dany temat bez konieczności opuszczania naszego serwisu.
  • Rekrutacja content creatorów z doświadczenie w podobnych tematach, aby zapewnić wysoką jakość
  • Konsultacje merytoryczne z lekarzami i dietetykami
  • Budżet wykorzystaliśmy w następujący sposób:
    • research słów kluczowych ze strategią treści: 30%
    • refresh starych treści: 30%
    • nowa treść na stronie: 30%
    • konsulting: 10%

Ze względu na ograniczony budżet nie byliśmy w stanie zrobić setek artykułów, ale sprawiliśmy, że każdy z nich był absolutnie świetny.

Rezultaty

528%

Wzrost liczby fraz w TOP3 (SEMSTORM)*

426%

Wzrost liczby fraz w TOP10 (SEMSTORM)*

586%

Wzrost liczby wejść na stronę z Google (Google Search Console)*

* porównanie listopada 2023r. z analogicznym okresem w 2022r.

Oczami Klienta

„W Orkla Care nie pracujemy z agencjami, lecz z partnerami i takim partnerem jest Cube Group. Pięcioletnia współpraca zaowocowała niebotycznymi wynikami marce Moller’s i Colon. Jest to najlepszy dowód na to, że konsekwencja w działaniu i partnerstwo jest kluczowe. Ogromne zrozumienie branży farmaceutycznej, niezawodny Client Service oraz know-how – to prosta droga do sukcesu, a najlepszym dowodem na to są wyżej prezentowane wyniki”.

Krzysztof Bućko,

Digital Manager w Orkla Care

OBSERWUJ NAS NA: