Wyzwania
Ograniczony budżet i duża konkurencja
Strona internetowa jest nieodłącznym elementem naszej obecności w Internecie tak jak SEO. W 2022 roku Orkla Care dokonała modyfikacji działań marketingowych, co przyczyniło się do ograniczeń w budżecie SEO. Mimo tego, aby rozszerzyć zasięg musieliśmy stawić czoła dużym portalom zdrowotnym, takimi jak: poradnikzdrowie.pl (ponad 90 000 stron), portal.abczdrowie.pl (ponad 105 000 stron), medonet.pl (ponad 55 000 stron).
Cele: Odbudowa marki i zyskanie widoczności w liczbach:
- zwiększenie zainteresowania brandem poprzez skalowanie ruchu na górze lejka,
- wzrost ruchu organicznego,
- zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP10,
- zwiększenie zaangażowania na stronie poprzez utrzymanie uwagi użytkownika na stronie internetowej,
- budowa świadomości i eksperckiego wizerunku marki.
Biorąc pod uwagę wszystkie wyzwania i cele związane z budowaniem nowego wizerunku marki, musieliśmy skupić się na budowaniu wysokiej jakości treści.
Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.
Strategia
Planowanie wysokiej jakości treści, które przynoszą wartość dla użytkowników.
Na podstawie analizy konkurencji pod wybranymi frazami kluczowymi oraz opierając się na naszym rozległym doświadczeniu w sektorze Health, doszliśmy do wniosku, że największy potencjał wzrostu – przynoszący również korzyści dla użytkowników – tkwi w zainwestowaniu niemal całego dostępnego budżetu w opracowanie treści o wyjątkowej jakości. Pozwoli to zwiększyć nasz tematyczny autorytet i wzmocnić czynniki EAT.
Narzędzia
Ahrefs
Google Search Console
Semstorm
Link Building
Google Analytics
On-site SEO
Działanie
W celu realizacji strategii podjęliśmy następujące kroki:
- Mapa contentowa w oparciu o złożoność tematów – wykorzystaliśmy filary oraz klastry tematyczne.
- Przebudowa treści w serwisie i podzielenie ich na grupy tematyczne tak, aby użytkownik mógł znaleźć odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania na dany temat bez konieczności opuszczania naszego serwisu.
- Rekrutacja content creatorów z doświadczenie w podobnych tematach, aby zapewnić wysoką jakość.
- Konsultacje merytoryczne z lekarzami i dietetykami.
- Budżet wykorzystaliśmy w następujący sposób:
- research słów kluczowych ze strategią treści: 30%,
- refresh starych treści: 30%,
- nowa treść na stronie: 30%,
- konsulting: 10%.

Ze względu na ograniczony budżet nie byliśmy w stanie zrobić setek artykułów, ale sprawiliśmy, że każdy z nich był absolutnie świetny.
Rezultaty
528%
Wzrost liczby fraz w TOP3 (SEMSTORM)*
Wzrost liczby fraz w TOP10 (SEMSTORM)*
Wzrost liczby wejść na stronę z Google (Google Search Console)*
* porównanie listopada 2023r. z analogicznym okresem w 2022r.