Wyzwania
Rynek usług bankowych jest silnie konkurencyjny, a produkty dość podobne. Trudno znaleźć ich unikalne wyróżniki, duże znaczenie przy wyborze banku ma więc marka.
O kogo walczą banki? O klienta młodego (na pierwsze konto) i zamożnego, którego muszą przejąć od konkurencji (zwłaszcza że prawie 90% Polaków ma konto bankowe).
Wyzwaniem dla Credit Agricole Bank Polska był relaunch marki wynikający z nowego pozycjonowania, a przy tym wprowadzenie nowego produktu – Konto dla Ciebie z wachlarzem pro-mocji dla klientów. Wśród założonych celów znalazły się m.in.:
- wzrost świadomości spontanicznej banku w grupie docelowej,
- wzrost znajomości komunikacji banku w grupie docelowej w okresie kampanii o 25%,
- zwiększenie liczby pozyskiwanych klientów młodych (do 27 lat) w port-felu kontowym o 40%.
Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.
Strategia
W 2017 zespół Credit Agricole Bank Polska wypracował nową wizję i misję, przyjął międzynarodowy claim „Cały Bank dla Ciebie” i stanął przed wyzwaniem: jak przełożyć wartości w nich zawarte na język klienta tak, by jednoznacznie kojarzyły się z Credit Agricole?
Do przygotowania była spójna idea komunikacji, znajdująca zastosowanie we wszystkich kanałach mediowych, odmładzająca wizerunek Credit Agricole i pokazująca modelową relację bank-klient. Wsłuchaliśmy się w głos młodych. Ich językiem i poprzez media, z jakich korzystają, chcieliśmy zbudować poczucie bliskości i dobre skojarzenia z bankiem. Do współpracy zaprosiliśmy Dawida Podsiadło – jednego z najpopularniejszych polskich artystów, bardzo lubianego i cenionego przez grupę docelową banku. Założenie było jasne: Dawid pozostaje sobą, nie gra żadnej innej roli niż rola Dawida Podsiadło. Z charakterystyczną dla siebie naturalnością, szczerością i poczuciem humoru Dawid wszedł w świat bankowy jako ambasador klientów. W kampanii pojawiła się również sympatyczna i energetyczna doradczyni – Pani Kasia, uważnie słuchająca klienta i proponująca mu najlepsze rozwiązania, w zależności od potrzeb.
Narzędzia
Digital
TV
Radio
Outdoor
Działanie
Kampania miała charakter wizerunkowo-produktowy i widoczna była m.in. w telewizji (4 różne spoty 30-sekundowe) i w Internecie (z dedykowanymi formatami internetowymi na YouTube – prerollami do spotów telewizyjnych), w radiu, na outdoorze oraz na nośnikach własnych (WWW, witryny, lokalny outdoor, bankomaty, digital signage).
Wprowadzono także nowy sposób komunikacji i branding w social mediach. Wraz z kampanią wprowadzono w komunikacji banku nowy visual language (nowy kod graficzny i kolorystyczny dla marki, wzbogacony o nowoczesną symbolikę 3D), który zastosowano w BTL oraz kreacjach digital signage w oddziałach banku. Doradców banku zaopatrzono w unikalną figurę przestrzenną, umożliwiając im innowacyjny sposób prezentacji oferty konta.
Mediamix
Zaplanowaliśmy zintegrowane wsparcie mediowe z wykorzystaniem wielu kanałów dotarcia do TG:
- digital (display mailing programmatic social paid i organic 11 spotów video w tym dedykowane pre-rolle o których napiszemy dalej oraz 4 KV w kreacjach internetowych),
- TV (4 spoty TV/VOD),
- radio (2 spoty radiowe + konkurs w RMF FM),
- outdoor (4 KV).

Zintegrowana strategia mediowa i oryginalny koncept kampanii na nowo wypozycjonowały Credit Agricole na tle zachowawczej i generycznej kategorii bankowej.
O efektywności zadecydowały także m.in.:
- bardzo dogłębne poznanie grupy docelowej,
- precyzyjne docieranie da niej (na bieżąco optymalizowane w oparciu o dane),
- przemyślany mix spójnych działań dopasowany do medium (własne i kupione) i do grupy docelowej (np. dedykowane pre-rolle na kanale YouTube uwielbianym przez młodych),
- udany wybór ambasadora marki który faktycznie pasował do grupy docelowej i wpłynął pozytywnie na wizerunek marki poprawił rozpoznawalność odświeżył go a także podniósł sprzedaż.
Rezultaty
27%
wzrostu znajomości komunikacji banku w grupie docelowej w okresie kampanii
wzrostu zwiększenia udziału pozyskiwanych klientów młodych w portfelu kontowym
wzrostu średniej miesięcznej liczby kont otwieranych dla nowych klientów