Restaumatic

Poznaj strategię, która pomogła przebić się przez konkurencję i znacząco podnieść ruch organiczny na stronie. To case study pokazuje siłę dobrze przemyślanej optymalizacji SEO i contentu. Dowiedz się więcej!

O Restaumatic

Restaumatic S.A. to polska spółka, która od 2012 roku pomaga restauratorom w rozwoju ich biznesu. Firma dostarcza nowoczesne rozwiązania cyfrowe, które ułatwiają prowadzenie restauracji i zwiększają sprzedaż.

Wyzwania

Jak przyciągnąć na stronę właścicieli i menedżerów lokali gastronomicznych zainteresowanych oferowanymi produktami i usługami?

Jednym z wyzwań było pozyskanie większej liczby klientów z bezpłatnych wyników Google przy dużej konkurencji, również międzynarodowej. Firmy te miały silny brand i prowadziły szerokie działania w obszarze SEO. Drugim była generująca małą liczbę odwiedzin sekcja blogowa witryny. Do ostatniego wyzwania należała bardzo trudna sytuacja ekonomiczna grupy docelowej klienta – branża gastronomiczna mierzyła się wtedy z dużym wzrostem inflacji i kosztów prowadzenia działalności.

Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.

Strategia

Kluczowym elementem opracowanej strategii działania mającej zwiększyć liczbę odwiedzin docelowych odbiorców była kompleksowa strategia contentowa dla witryny.

Przeprowadziliśmy szczegółową analizę aktualnych treści witryny oraz bardzo rozbudowany research fraz kluczowych związanych z działalnością firmy i branżą oraz wyszukiwanych w Google przez jej potencjalnych klientów. Na tej podstawie stworzyliśmy pełną strategię contentową obejmującą:

  • Wskazanie obecnych artykułów blogowych wymagających refreshingu, przebudowy lub scalenia z innymi treściami.
  • Opracowanie 60 content planów dla całkowicie nowych artykułów. W content planach przygotowane zostały: tematy, nagłówki H2, linkowanie wewnętrzne, tytuły i opisy meta description dla każdego z 60 nowych artykułów.
  • Stworzenie kompleksowej mapy contentu grupującej zarówno dotychczasowe jak i zaplanowane nowe artykuły w odpowiednio dobrane klastry tematyczne.

Ponadto na początku działań przeprowadziliśmy szczegółowy audyt SEO, który pozwolił wskazać inne obszary blokujące potencjał witryny do osiągania wysokich pozycji w Google. Wykonaliśmy także dokładną analizę linków przychodzących witryny, która pomogła ocenić wcześniejsze działania link buildingu, wskazać możliwe zagrożenia, poznać konkurencję i wskazać kierunek dalszych prac. Przygotowaliśmy również szczegółowe wytyczne optymalizacji SEO podstron produktowych, których wdrożenie pomogło poprawić pozycję witryny dla wielu konwertujących produktowych słów kluczowych.

Narzędzia

Ahrefs

Google Search Console

Semstorm

Google Ads Keyword Plann

Google Analytics

Autorskie narzędzie Cube Group do researchu fraz kluczowych

Działanie

Po pierwszej fazie kampanii obejmującej przygotowanie strategii contentowej oraz analiz i rekomendacji SEO przystąpiliśmy do realizacji zestawu comiesięcznych działań ongoing

W ich ramach tworzyliśmy nowe artykuły blogowe w oparciu o przygotowaną strategię, a także publikowaliśmy opracowane przez nas artykuły content marketingowe, pozyskując z nich jednocześnie mocne linki z silnych portali zewnętrznych.

Info

Dzięki kompleksowej i starannie opracowanej strategii contentowej witryna uzyskała w ocenie algorytmu Google tzw. „topical authority”. W połączeniu z pozyskiwaniem jakościowych linków zewnętrznych i ulepszeniami SEO na stronie pozwoliło to nowym artykułom blogowym bardzo szybko uzyskiwać wysokie pozycje na powiązane tematycznie frazy kluczowe dostarczające na stronę wartościowy ruch z wyników Google. 

Rezultaty

strzalka_w_gore
525%

 wzrost ruchu z Google

strzalka_w_gore
2093%

wzrost widoczności strony na frazy w TOP10 wyników Google

Zwiększenie

 w 2023 r. współczynnika konwersji o 34% dla realizacji celu wykonania telefonu przez użytkowników z kanału Google Organi

Co mówią o nas doświadczenia naszych Klientów

Restaumatic

„Generowanie popytu jest zawsze jednym z kluczowych wyzwań marketingu B2B. Dlatego w Restaumatic zdecydowaliśmy się na zwiększenie ruchu SEO i widoczność witryny na kluczowe frazy. Cube okazał się znakomitym partnerem do tych działań. Dzięki świetnie wypracowanej strategii contentowej i konsekwentnym działaniom on-site, udało się zapewnić wyraźne wzrosty M2M we wszystkich interesujących nas parametrach.”

Filip Pietrek

Filip Pietrek

Marketing Director