Restaumatic
Restaumatic S.A. to polska spółka, która od 2012 roku pomaga restauratorom w rozwoju ich biznesu. Firma dostarcza nowoczesne rozwiązania cyfrowe, które ułatwiają prowadzenie restauracji i zwiększają sprzedaż.
OPROGRAMOWANIE #SYSTEMY POS #MARKETING DLA GASTRONOMII
WYNIKI:
- Wzrost ruchu na stronie z bezpłatnych wyników Google o 525% od momentu rozpoczęcia współpracy
- Wzrost ruchu organicznego w styczniu 2024 o 243% w porównaniu rok do roku
- Zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które strona pojawia się w Top 10 wyników Google z 45 na początku współpracy do 987 w 2024 roku (wzrost o 2093%)
- Zwiększenie liczby fraz kluczowych, na które strona pojawia się w Top 50 wyników Google z 410 na początku współpracy do 3122 w 2024 roku (wzrost o 661%)
2093%
wzrost widoczności strony w TOP10 wyników Google
525%
wzrost ruchu z Google
NARZĘDZIA:
- Google Search Console
- Ahrefs
- Google Ads Keyword Planner
- Google Analytics
- Semstorm
- Autorskie narzędzie Cube Group do researchu fraz kluczowych
Wyzwania
Jak przyciągnąć na stronę właścicieli i menedżerów lokali gastronomicznych zainteresowanych oferowanymi produktami i usługami?
Jednym z wyzwań było pozyskanie większej liczby klientów z bezpłatnych wyników Google przy dużej konkurencji, również międzynarodowej. Firmy te miały silny brand i prowadziły szerokie działania w obszarze SEO. Drugim była generująca małą liczbę odwiedzin sekcja blogowa witryny. Do ostatniego wyzwania należała bardzo trudna sytuacja ekonomiczna grupy docelowej klienta – branża gastronomiczna mierzyła się wtedy z dużym wzrostem inflacji i kosztów prowadzenia działalności.
Strategia
Kluczowym elementem opracowanej strategii działania mającej zwiększyć liczbę odwiedzin docelowych odbiorców była kompleksowa strategia contentowa dla witryny.
Przeprowadziliśmy szczegółową analizę aktualnych treści witryny oraz bardzo rozbudowany research fraz kluczowych związanych z działalnością firmy i branżą oraz wyszukiwanych w Google przez jej potencjalnych klientów. Na tej podstawie stworzyliśmy pełną strategię contentową obejmującą:
- Wskazanie obecnych artykułów blogowych wymagających refreshingu, przebudowy lub scalenia z innymi treściami.
- Opracowanie 60 content planów dla całkowicie nowych artykułów. W content planach przygotowane zostały: tematy, nagłówki H2, linkowanie wewnętrzne, tytuły i opisy meta description dla każdego z 60 nowych artykułów.
- Stworzenie kompleksowej mapy contentu grupującej zarówno dotychczasowe jak i zaplanowane nowe artykuły w odpowiednio dobrane klastry tematyczne.
Ponadto na początku działań przeprowadziliśmy szczegółowy audyt SEO, który pozwolił wskazać inne obszary blokujące potencjał witryny do osiągania wysokich pozycji w Google. Wykonaliśmy także dokładną analizę linków przychodzących witryny, która pomogła ocenić wcześniejsze działania link buildingu, wskazać możliwe zagrożenia, poznać konkurencję i wskazać kierunek dalszych prac. Przygotowaliśmy również szczegółowe wytyczne optymalizacji SEO podstron produktowych, których wdrożenie pomogło poprawić pozycję witryny dla wielu konwertujących produktowych słów kluczowych.
Działanie
Po pierwszej fazie kampanii obejmującej przygotowanie strategii contentowej oraz analiz i rekomendacji SEO przystąpiliśmy do realizacji zestawu comiesięcznych działań ongoing. W ich ramach tworzyliśmy nowe artykuły blogowe w oparciu o przygotowaną strategię, a także publikowaliśmy opracowane przez nas artykuły content marketingowe, pozyskując z nich jednocześnie mocne linki z silnych portali zewnętrznych.
Rezultaty
525%
wzrost ruchu z Google
2093%
wzrost widoczności strony na frazy w TOP10 wyników Google
Zwiększenie
w 2023 r. współczynnika konwersji o 34% dla realizacji celu wykonania telefonu przez użytkowników z kanału Google Organic
Oczami Klienta
„Generowanie popytu jest zawsze jednym z kluczowych wyzwań marketingu B2B. Dlatego w Restaumatic zdecydowaliśmy się na zwiększenie ruchu SEO i widoczność witryny na kluczowe frazy. Cube okazał się znakomitym partnerem do tych działań. Dzięki świetnie wypracowanej strategii contentowej i konsekwentnym działaniom on-site, udało się zapewnić wyraźne wzrosty M2M we wszystkich interesujących nas parametrach.”
Filip Pietrek,
Marketing Director w Restaumatic
OBSERWUJ NAS NA: