Wyzwania
01
Niespójna struktura bloga firmowego i niska wydajność publikowanych treści
Pomimo dobrego ruchu organicznego, artykuły na blogu Triverna.pl nie angażowały użytkowników. Aby rozwiązać ten problem, włączyliśmy do wpisów klikalne spisy treści, wysokiej jakości zdjęcia, angażujące infografiki, linki wewnętrzne oraz jasne przyciski Call-To-Action. Miało to na celu zwiększenie interakcji odbiorców i wydłużenie czasu spędzanego na stronie.
Stworzyliśmy mapę treści opartą na klastrach tematycznych, integrując większość istniejących artykułów na blogu. Strategia obejmowała ustalenie wytycznych dla odświeżenia treści o największym potencjale oraz zaplanowanie strategicznego linkowania wewnętrznego.
02
Niska rozpoznawalność marki na konkurencyjnym rynku
Aby zwiększyć świadomość marki, skupiliśmy się na tworzeniu artykułów na aktualne tematy podróżnicze, celując w wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo każdą infografikę oznaczaliśmy logo Triverna.pl, aby wzmacniać tożsamość marki.
Ponadto wizerunek Triverna.pl jako marki ekskluzywnej wydawał się nieosiągalny dla szerszej publiczności. Rozwiązaliśmy to, pokazując, że luksusowe wakacje mogą być dostępne i przystępne cenowo, dzięki starannie dobranym i czasowo limitowanym ofertom.
Opisz nam swoje wyzwanie,
i porozmawiajmy.
Strategia
Celem strategii było zajęcie czołowych miejsc w SERP do szczytu sezonu letniego dla słów kluczowych związanych z podróżowaniem nad polskie morze.
Ta kategoria jest najbardziej lukratywnym segmentem naszego Klienta i według badań najpopularniejszym wyborem wakacyjnym w Polsce.
Chcieliśmy zaangażować grupę docelową za pomocą treści, które rezonują z jej preferencjami dotyczącymi komfortowego zakwaterowania i gotowych propozycji pakietów hotelowych.
Klaster dotyczący wyjazdów nad morze był częścią szerszej strategii blogowej, której długoterminowym celem było zwiększenie jakościowego ruchu i zaangażowania użytkowników na blogu oraz w całej domenie.
Narzędzia
Content marketing
On-site SEO
Grafika
Google Analytics
Google Search Console
Ahrefs
Działanie
Strategia dla klastra obejmowała opracowanie 26 nowych artykułów opartych na:
- szczegółowej analizie grupy docelowej i stworzeniu buyer person,
- identyfikacji content gap poprzez analizę konkurentów z rozbudowaną sekcją blogową,
- budowie mapy treści dla klastra dostosowanej do grupy docelowej, włączając lejek zakupowy,
- researchu fraz kluczowych i intencji wyszukiwania,
- stworzeniu szczegółowych briefów,
- priorytetyzacji publikacji, biorącej pod uwagę związek tematyczny i trendy w branży.

Częścią strategii było również wdrożenie infografik do wybranych artykułów (aby zwiększyć atrakcyjność wpisów i poprawić zaangażowanie użytkowników) oraz audyt i optymalizacja istniejących treści (aby maksymalizować potencjał klastra).
Umożliwiło to nowym artykułom blogowym szybko uzyskiwać wysokie pozycje w wyszukiwarce na słowa kluczowe dostarczające na stronę jakościowy ruch. Przyczyniły się do tego także wartościowe odnośniki zewnętrzne z publikacji content marketingowych, które zwiększyły autorytet całej witryny. Ponadto pomogły one znacząco poprawić pozycje strony dla najbardziej konkurencyjnych i konwertujących fraz związanych bezpośrednio z oferowanymi produktami.

Rezultaty
83%
CPC z SEO wyniosło 0,32 PLN (83% mniej niż średnie CPC z kampanii generycznych Google Search w sezonie wakacyjnym).
122045
organicznych odsłon dla klastra w okresie 01.06-31.08 2023 r.
Wygrana
w konkursie European Content Awards 2024 w kategorii Travel / Leisure Content Campaign Of The Year.