Home > Podcast > AI i Google Ads — jak daleko sięga władza algorytmów?
AI i Google Ads
AI i Google Ads

Odcinek 8

AI i Google Ads — jak daleko sięga władza algorytmów?

W ósmym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna rozmawia o tym, jaką przewagę ma ludzka inteligencja nad AI. Zagłębiamy się w fascynujący świat AI i Google Ads, odkrywając ich w optymalizacji kampanii reklamowych.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Karolina Loranc – SEM & Social Leader w Cube Group.  Karolina posiada ponad 12-letnie doświadczenie w branży digital marketingowej. Specjalizuje się w obsłudze sektora finansowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego oraz w kampaniach międzynarodowych. Współpracowałam m.in. z markami takimi jak: PLL LOT na 49 marketach z wykorzystaniem Google Ads, Bing, Yandex, Seznam, Yahoo Japan, Naver oraz Facebook, a jej działania zostały nagrodzone m.in. Mixx Awards. Prowadzi również wykłady na kierunku „E-marketing w praktyce” na studiach podyplomowych na Uczelni Łazarskiego.

  1. Jaką przewagę ma ludzka inteligencja nad AI?
  2. Jakie są zalety wykorzystania sztucznej inteligencji?
  3. Czy algorytmy mogą nam zacząć zagrażać?
  4.  Jakie są zagrożenia wykorzystania ChatGPT w kampaniach Google?

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

W jaki sposób jest wykorzystywana sztuczna inteligencja w kampaniach Google Ads?

1:18

Jakie są zalety wykorzystania AI w Google Ads?

4:37

Jakie są wady wykorzystania ChatGPT w optymalizacji kampanii Google Ads?

5:50

Czy algorytmy mogą nam zacząć zagrażać?

10:22

Jaka jest przewaga wykorzystania ludzkiej inteligencji w kampaniach Ads?

15:44

Jakie są przykłady optymalizacji kampanii Ads, które świadczą o przewadze ludzkiej inteligencji?

20:12

W jaki sposób jest wykorzystywana sztuczna inteligencja w kampaniach Google Ads?

Joanna Cudna
Asia

Ja na wstępie jeszcze dodam, że Karolina była jedną z prelegentek na konferencji Online Marketing Day, którego tematem przewodnim jest Człowiek + AI, czyli synergia w marketingu, która zmienia zasady gry. Tak na marginesie ten materiał jest już dostępny na naszym LinkedIn i ja oczywiście serdecznie zachęcam do jego obejrzenia. No właśnie Karolino, czy sztuczna inteligencja już zmieniła zasady gry w kampaniach Google Ads? W jaki sposób jest wykorzystywana?

Karolina

Tak Asiu, jak najbardziej. Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w kampanii Google Ads i wprowadza pewne zmiany w zasadach gry. Google wykorzystuje różne algorytmy oparte na sztucznej inteligencji do optymalizacji kampanii reklamowych i poprawy wyników naszych reklamodawców. I tutaj mogę podać kilka przykładów, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wykorzystana w kampaniach Google Ads i między innymi umożliwia ona automatyzację wielu procesów związanych z kampaniami reklamowymi np. algorytmy sztucznej inteligencji, mogą automatycznie określać optymalny budżet kampanii, dostosowywać stawki ofert, analizować dane dotyczące konwersji, konkurencji czy też optymalizować kampanie w oparciu właśnie o te informacje. […]

Jakie są zalety wykorzystania AI w Google Ads?

Joanna Cudna
Asia

Wymieniłaś całkiem sporo tych obszarów, w których sztuczna inteligencja w ramach kampanii Google Ads jest wykorzystywana. Gdybyś miała wymienić najważniejsze zalety wykorzystania AI w zarządzaniu kampaniami Google.

Karolina_Loranc
Karolina

Przykłady pokazują, że wykorzystanie AI w zarządzaniu kampaniami Google może przynieść liczne korzyści tak jak lepsze targetowanie odbiorców, optymalizacja treści, formatów reklamowych i efektywniejsze zarządzanie budżetem. Tutaj Asia tak naprawdę nie można powiedzieć, że jeden czynnik jest przeważający w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do optymalizowania kampanii Google Ads, bo tak naprawdę zbiór tych czynników i procesów dopiero w całości wpływa na większy efekt, który możemy osiągnąć w optymalizacji. I tutaj, ja bym zupełnie unikała takiego wskazywania jednej konkretnej opcji, którą możemy wykorzystywać, bo to jest w mojej opinii składowa wielu tych czynników, które wpływają. […]

Czy algorytmy mogą nam zacząć zagrażać?

Joanna Cudna
Asia

Ja się jeszcze odniosę do tego co powiedziałaś, bo to bardzo ciekawe, że warto sobie potestować czata, wpisać różne zapytania, różne sformułowania, bo można dostać zupełnie inną odpowiedź. Ja też mogę dodać, że warto, testując czata sformułować zapytanie po angielsku, bo może się okazać, że też dostaniemy dawkę dodatkowych informacji, których formułując pytanie w języku polskim, nie otrzymalibyśmy. Ale wracając do naszych pytań, ja się ostatnio spotykam coraz częściej z takimi straszącymi nagłówkami hasłami, że algorytmy, ChatGPT, sztuczna inteligencja mogą nam zagrażać, że są zagrożeniem dla ludzi. Czy Ty w ogóle dostrzegasz jakieś zagrożenia wykorzystania sztucznej inteligencji, wykorzystania czata GPT w kampaniach Google?

Karolina_Loranc
Karolina

W przypadku wykorzystania czata GPT do optymalizacji kampanii Googleowych jak najbardziej tak. Mnie bezpośrednio raczej nie. To taki żart. Zauważamy takie przypadki, mimo że algorytmy są coraz bardziej zaawansowane. Oczywiście istnieje ryzyko, że podejmowane przez nich działania mogą być niedokładne lub nieprzewidywalne. Złożoność algorytmów może też sprawić, że nie zawsze jest jasne, jak i dlaczego system podejmuje konkretne decyzje, co może wywołać negatywny wpływ na nasze kampanie. Korzystając z algorytmów, musimy zawsze mieć tę wiedzę w tyle głowy, mieć takie przekonanie, że tutaj musimy zawsze sprawdzić dane wejściowe i porównać po prostu z faktycznymi wynikami. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.