Home > Podcast > AI i SEO – jak sztuczna inteligencja zmienia zasady gry
AI i SEO - Podcast - Cube Group
AI i SEO - Podcast - Cube Group

Odcinek 5

AI i SEO – jak sztuczna inteligencja zmienia
zasady gry

W piątym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna rozmawia o sztucznej inteligencja (AI). To dziedzina informatyki, która umożliwia programom komputerowym wykonywanie zadań, które zwykle wymagają ludzkiej inteligencji. W dzisiejszych czasach AI odgrywa coraz większą rolę w różnych dziedzinach, w tym w marketingu internetowym i SEO.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Michał Pustuł – Head of SEO. Z branżą marketingową związany od 2015 roku. Pierwsze krok stawiał jako Sales Specialist zajmując się sprzedażą SEO i PPC. W 2017 roku dołączył do Semtec, jednej z marek w portfolio Cube Group i od tamtej pory jest związany z agencją. W Cube Group zaczynał od sprzedaży SEO oraz zajmował stanowisko Business Development Specialist. Obecnie zarządza działem SEO i koordynuje prace dla takich marek jak Provident, Wonga, Ergo Hestia. Wraz z zespołem zdobył w 2022 roku nagrodę Global Search Award za kampanię Provident. Czuwa nad zespołem R&D SEO, który odpowiada za opracowanie autorskich narzędzi i procesów poprawiających widoczność Klientów w portfolio Cube.

  1. Czy AI pozwoli Ci zautomatyzować Twoją pracę?
  2. Jak wygląda rozwój AI?
  3. Jakie narzędzia AI możesz wykorzystać w pracy marketera?
  4. Jakie nowości wprowadza ChatGPT-4?

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Czy AI to wyższy poziom automatyzacji?

0:36

Jak wyglądał rozwój AI w ostatnich latach i w którym miejscu jesteśmy obecnie?

2:40

Jakie są ciekawe narzędzie AI, które można wykorzystywać w pracy marketera?

9:49

Czy AI będzie w stanie zastąpić pracę człowieka?

17:08

Czym jest GPT-4 i jakie ulepszenia posiada względem swoich poprzedników?

21:04

Czy AI to wyższy poziom automatyzacji?

Joanna Cudna
Asia

Zacznijmy od takiej części bardziej teoretycznej. Czym w ogóle jest sztuczna inteligencja? Czy moglibyśmy powiedzieć, że jest to wyższy level automatyzacji? Czy te pojęcia zdecydowanie należy od siebie odróżnić?

Michał_Pustuł
Michał

Ja jak typowy SEOwiec powiem, że to zależy, bo w zasadzie możemy powiedzieć, że tak jest to kolejny poziom automatyzacji. Natomiast jednocześnie te pojęcia należy od siebie zdecydowanie odróżnić grubą kreską. Taką główną różnicą jest to, że sztuczna inteligencja jest trenowana do tego, żeby samodzielnie podejmować decyzje. Sztuczna inteligencja obecnie, przynajmniej przy obecnych standardach rozwoju, bazuje na bardzo dużych zestawach danych. Tak jak obecne ChatGPT trójka bazuje na wielu, wielu miliardach jednostek danych, tak jakby i na podstawie tego, czego się nauczyła sztuczna inteligencja. W domyśle na podstawie przejrzenia tych wszystkich danych, czyli powiedzmy stron internetowych tekstu w zależności od tego, czego chcemy, taki model sztucznej inteligencji nauczyć. Podejmuje decyzje jak odpowiedzieć na zadane jej pytania, czy kwestie, które powinna wziąć pod rozwagę. Automatyzacja jest pewnym zestawem działań, który jest zaprogramowany przez człowieka do wykonania określonej operacji w ramach automatyzacji. […]

Czy AI będzie w stanie zastąpić pracę człowieka?

Joanna Cudna
Asia

Powiedziałeś, że sztuczna inteligencja może raczej wesprzeć pracę copywriterów niż ją zastąpić. No ale z drugiej strony ja przeczytałam ostatnio artykuł, że Microsoft zapowiada redukcje i planuje inwestycje w sztuczną inteligencję i wspomniany już wcześniej chatGPT miałby być zintegrowany m.in. z pocztą elektroniczną albo arkuszami kalkulacyjnymi. Czy jesteś zdania, że póki co nie mamy się czego obawiać i praca ludzka nie zostanie zastąpiona robotami?

Michał_Pustuł
Michał

Trudno powiedzieć. Na mniejszą skalę, czyli tak jak my pracujemy w agencji, to myślę, że obecnie raczej może być pewne przewartościowanie kompetencji. Dodatkową kompetencją może być teraz obsługa narzędzi opartych o sztuczną inteligencję. Ja bym się w najbliższym przynajmniej czasie na bazie dzisiejszej wiedzy nie obawiał, że czekają nas jakieś olbrzymie redukcje branżowe. Natomiast z punktu widzenia. Microsoftu, który ostatnio rzeczywiście bardzo blisko siebie ogłosił chyba redukcję zatrudnienia o 10 000 pracowników i inwestycje 10 miliardów w OpenAI, co może być rzeczywiście nieco trudne do przetrawienia i łatwe do zestawienia ze sobą. […]

Czym jest GPT-4 i jakie ulepszenia posiada względem swoich poprzedników?

Joanna Cudna
Asia

W związku z głośną premierą GPT-4, która miała miejsce 14 marca, postanowiliśmy wraz z Michałem dograć dla Was specjalny bonus, aby dostarczyć Wam jak najświeższych informacji o tym najważniejszym i najpopularniejszym modelu sztucznej inteligencji. Michał czym jest GPT-4 i co przynosi w porównaniu do swoich poprzedników?

Michał_Pustuł
Michał

GPT-4 jest kolejną iteracją modelu sztucznej inteligencji opracowanej przez Open AI. To jest tzw.duży model językowy, będąc precyzyjnym, przynosi kilka zmian usprawniających to, co już do tej pory znaliśmy i wnosi parę nowych rzeczy. Niektórzy mówią, że to będzie rewolucja, natomiast zobaczmy, jak to będzie wyglądało w praktyce. Temat jest dosyć świeży. Taką listą najważniejszych zmian będzie m.in. wzrost rzetelności modelu, tego, co podaje, jaka jest wartość merytoryczna tych materiałów, które dostajemy w odpowiedzi na prompty, które wpisujemy. Badania syntetyczne OpenAI pokazały, że nawet 40% więcej zapytań nie posiada błędów merytorycznych, nie posiada tzw. zmyślania przez model sztucznej inteligencji, co nadal się jednak zdarza, bo nie pracujemy na narzędziu niezawodnym. Natomiast ta zawodność się zmniejszyła dzięki tej nowej iteracji. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast i Google Podcast.