Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak
Gościem odcinka jest Beata Woźniak — Business Development Leader w Cube Group. Beata jest odpowiedzialna za pozyskiwanie nowych klientów, oferty i przetargi. Współpracowała do tej pory z takimi markami jak: Abbot Laboratiories, Tatuum, Ergo Hestia, Neutec. Pasjonatka sprzedaży, performance marketingu, a w szczególności działań SEM oraz direct marketingu. Prywatnie fanka kina, filmów oraz platform streamingowych.
- Czym jest trendwatching?
- Kim jest trendwatcher i jak wygląda jego praca?
- Czy trendwatcher przepowiada przyszłość?
- Ile kosztuje praca trendwatchera?
Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!
Czas
Skąd zainteresowanie trendwatchingiem u sales?
0:43
Czym są trendy i trendwatching?
6:46
Kim jest trendwatcher i jak wygląda jego praca?
13:10
Jak wyglądają efekty pracy trendwatchera?
18:12
Czym są scenariusze przyszłości?
20:43
Czy forecasting dostarcza gotowe rozwiązania?
24:41
Kolor roku Instytutu Pantone — czy to efekt pracy trendwatcherów?
27:00
Czy duże marki posiadają trendwatcherów w swojej firmie i ile taka usługa kosztuje?
32:44
Co o metaversum mówią trendwatcherzy?
37:20
Czym są trendy i trendwatching?
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
W dzisiejszym odcinku będę miała przyjemność porozmawiać z Beatą Woźniak, New Business Leaderem w Cube Group, która pasję do salesowania, mówię to bez cienia przesady i mam nadzieję, że będziecie mieli okazję się o tym przekonać. Łączy z zamiłowaniem do trendwatchingu właśnie, jako dziedzinę życia naukowego i biznesowego. Cześć Beato, bardzo dziękuję, że znalazłaś czas na naszą rozmowę i nie ukrywam, że nie mogłam się jej doczekać. Powiedz mi proszę skąd u sales to zainteresowanie trendwatchingiem?
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
Cześć Asiu, dzięki serdecznie za zaproszenie do dzisiejszego odcinka. Skąd moje zainteresowanie trendwatchingiem? Bez kozery powiem chyba Asiu, że po prostu z mojej osobowości i ciekawości świata. Zawsze też interesowałam się futurologią w takim wymiarze popkulturalnym i ujmuje to moje zainteresowanie trendwatchingiem słynny cytat wśród właśnie forecasterów światowych, że przyszłość tak naprawdę się już wydarzyła i ten cytat zawsze do mnie przemawiał, działał na mnie. Zawsze się zastanawiałam, co to tak naprawdę znaczy, że przyszłość się wydarzyła. I świetnie rozwija ten cytat i pokazuje, co to tak naprawdę znaczy, że przyszłość się już wydarzyła właśnie dziedzina. I można już bez kozery powiedzieć, że dziedzina naukowa, jaką są future studies, trendwatching, forecasting biznesowy, społeczny, polityczny itd. To moje zainteresowanie forecastingiem bardzo mocno objawiło się w pandemii. […]
Kim jest trendwatcher i jak wygląda jego praca?
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
Bardzo ciekawie opowiedziałaś o profilu współczesnego trendwatcher, mi się bardzo podoba określenie człowiek renesansu. Ja bym też z przymrużeniem oka powiedziała, że to jest taki trochę przewidywać przyszłości. Chciałabym jeszcze się na chwilkę zatrzymać, żebyś powiedziała, czym konkretnie zajmuje się ten wspomniany przewidywać przyszłości. Jak przebiega w praktyce proces tworzenia trendwatchingu? No i czy trendy się kreuje, czy jedynie analizuje?
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
Bardzo fajne pytanie Asiu. Zacznę od tego, czym zajmuję się tak jak to nazwałaś przewidywacz przyszłości, czyli tredwatcher. Na początku całego procesu, oczywiście uzbrojony w wiedzę analityczną, umiejętności zbierania bardzo dużego zbioru danych, a później ich analizowania. Trendwatcher robi tzw. horizon scanning (skanowanie horyzontu), czyli zbiera naprawdę maksymalną ilość danych o współczesności z różnych dziedzin, bardzo przeróżnych dziedzin. Na przykład forecaster, który zajmuje się kwestiami gospodarczymi, nie tylko na początku zbiera dane, które wydawałyby się, że są podstawowe, czyli dane finansowe, dane z wszystkich najważniejszych giełd świata, dane na temat kursów walut. Nie, on zbiera wszystko, co obecnie dzieje się najważniejszego na świecie. […]
Kolor roku Instytutu Pantone — czy to efekt pracy trendwatcherów?
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
![Joanna Cudna](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2022/11/joanna_cudna.png)
No właśnie Beato ja o kolory roku ogłaszane przez Instytut Pantone, też chciałam Cię zapytać. Bo z jednej strony wielu z nas wydaje się, że jest to taka odwieczna tradycja. Zawsze bardzo czekam na te newsy od Instytutu, no ale z drugiej strony mam takie poczucie, że nas, zwykłych zjadaczy chleba to nie dotyczy. I nawet spotkałam się z takimi głosami, że kolor roku Pantone jest w naszej obecnej trudnej, inflacyjnej rzeczywistości społecznej totalnie bez znaczenia, bo przecież nie będziemy zmieniać kolorów ścian, czy też nie będziemy wymieniać całej naszej garderoby co rok. Czy powiesz coś o tym więcej?
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
![Beata_Woźniak](https://cubegroup.pl/wp-content/uploads/2023/01/BWozniak-1.png)
Jasne Asiu, to znaczy ja się totalnie zgadzam z tym, co powiedziałaś. Jaki jest odbiór społeczny tego koloru roku? I on jest właśnie taki, to znaczy wielu z nas mówi no dobra, mamy nowy rok Pantone, ale po co mi to? W ogóle mi się ten kolor nie podoba. O co im tak naprawdę chodzi? I tutaj znowu bym wróciła do takiego call to action dla trendwatacherów, że im mniej komunikujemy, o co nam tak naprawdę chodzi, tym właśnie mamy gorszy odbiór społeczny. Bo kolor roku Instytutu Pantone jest bardzo ważnym elementem ekosystemu dziedziny forecastingu. Nawet można powiedzieć i niektórzy forecasterzy to tak nazywają, że kolor Panteone to jest tzw. aktywna praca z przyszłością i że to jest nawet element tzw. inżynierii przyszłości, czyli małej próby już wpłynięcia na trajektorię trendu. […]