Home > Podcast > Trendy 2024 – w jakim kierunku będzie zmierzało SEO?

Odcinek 10

Trendy 2024 – w jakim kierunku będzie zmierzało SEO?

W dziesiątym odcinku podcastu „Cudne rozmowy o marketingu” Joanna Cudna rozmawia na temat zmian i trendów w SEO w 2023 roku, ze szczególnym naciskiem na rosnącą rolę sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów, tworzeniu treści oraz wpływie na wyniki wyszukiwania.

Podczas audycji dowiesz się wielu praktycznych rzeczy, takich jak

Gościem odcinka jest Michał Pustuł — Head of SEO. Z branżą marketingową związany od 2015 roku. Pierwsze kroki stawiał jako Sales Specialist zajmując się sprzedażą SEO i PPC. W 2017 roku dołączył do Semtec, jednej z marek w portfolio Cube Group i od tamtej pory jest związany z agencją. W Cube Group zaczynał od sprzedaży SEO oraz zajmował stanowisko Business Development Specialist. Obecnie zarządza działem SEO i koordynuje prace dla takich marek jak Provident, Wonga, Ergo Hestia. Wraz z zespołem zdobył w 2022 roku nagrodę Global Search Award za kampanię Provident. Czuwa nad zespołem R&D SEO, który odpowiada za opracowanie autorskich narzędzi i procesów poprawiających widoczność Klientów w portfolio Cube.

  1. Znaczenie sztucznej inteligencji w SEO i digital marketingu.
  2. Realizacja intencji użytkownika i jej rola w strategiach SEO.
  3. Trendy i zmiany w SEO na rok 2024.
  4.  Wyzwania związane z dostosowaniem do ciągłych zmian algorytmów Google.

Nie masz czasu na przesłuchanie całego odcinka? Przejdź do pytania, które Cię najbardziej interesuje już teraz!

Czas

Jakie zmiany i trendy dominowały w SEO w minionym roku?

1:20

Co dalej ze sztuczną inteligencją w SEO w 2024 roku?

4:27

Jakie były najciekawsze projekty i kampanie SEO w minionym roku?

7:37

Jakie były najważniejsze zmiany wpływające na branżę SEO w minionym roku?

11:04

Jakie inne wyzwania i zmiany czekają SEO w Polsce w najbliższym czasie?

14:23

Jakie zmiany i trendy dominowały w SEO w minionym roku?

Joanna Cudna
Asia

Michał, jakie zmiany i trendy dominowały w SEO w minionym roku?

Michał_Pustuł
Michał

No, myślę, że nie będzie tutaj zaskoczeniem, kiedy powiem, że miniony rok minął pod hasłem sztucznej inteligencji. Podobnie jak w większości kanałów marketingowych, tak samo i w SEO sztuczna inteligencja była takim najważniejszym języczkiem u wagi, który przyciągał, który sprawiał, że każdy wątek stawał się ciekawy. I to była zmiana, która mogła przynieść rewolucję w podejściu do tego, co będziemy robić jako specjaliści SEO. Sztuczna inteligencja przede wszystkim jest obecnie stosowana w optymalizacji procesów, przyspieszeniu działań i w pewnym stopniu w tworzeniu treści. I to, co mogą przynieść kolejne lata, patrząc na tempo rozwoju sztucznej inteligencji, sprawia, że każdy kolejny rok może przynosić małe rewolucje w tym, jak będziemy pracować i co będzie się liczyło dla wyszukiwarki. […]

Co dalej ze sztuczną inteligencją w SEO w 2024 roku?

Joanna Cudna
Asia

Zostańmy jeszcze na chwilę przy sztucznej inteligencji, bo faktycznie to był jeden z najgorętszych trendów minionego roku. Co dalej z AI? Jak może się to zmienić w 2024 roku i jaki wpływ sztuczna inteligencja może wywierać na SEO?

Michał_Pustuł
Michał

Sztuczna inteligencja bardzo mocno weszła w kwestie SEO czy to na poziomie optymalizacji pracy, czy tworzenia treści. I ten proces tworzenia treści jest chyba takim elementem, który najmocniej może odczuć kolejne iteracje narzędzi, kolejne iteracje baz modeli językowych, które będą się pojawiały. Ze względu na to, że tutaj jedynym czynnikiem hamującym masowe tworzenie treści za pomocą sztucznej inteligencji w zasadzie są dwa takie czynniki. Jednym z nich jest poziom jakości tych treści. Nadal widać często, że to jest tworzone przez sztuczną inteligencję, więc niekoniecznie będzie dla użytkownika czymś bardzo atrakcyjnym, chociaż nie musi nie być. […]

Jakie były najważniejsze zmiany wpływające na branżę SEO w minionym roku?

Joanna Cudna
Asia

Michał czy jesteś w stanie wskazać taką jedną, najważniejszą zmianę? Wiesz, gamechanger dla branży SEO w minionym roku, to co byś wskazał?

Michał_Pustuł
Michał

Ja myślę, że taką najważniejszą zmianą z perspektywy branży SEO było wprowadzenie asystentów do wyszukiwarek. Od początku roku taki asystent funkcjonuje w Bingu. W drugiej połowie roku sukcesywnie jest wdrażany SGE (Google Search Generative Experience) w wyszukiwarce Google’a. Nie jest to jeszcze na pełną skalę. Natomiast kiedy to wejdzie u nas w Polsce w pełni w Googlu przede wszystkim, bo Bing u nas jest raczej marginesem, to zmieni się sposób, w jaki będziemy osiągali niektóre efekty, bo nie zawsze SGE zbierze do swoich wyników wyniki, które są np. w TOP3. To nie zawsze jest ta sama kolejność. Kontekst tutaj jest tutaj istotny. Uniwersalność contentu w kontekście zmieniających się zapytań użytkowników, zdecydowanie bardziej rozwiniętych zapytań w porównaniu ze zwykłą wyszukiwarką będzie na pewno dużo bardziej istotna. […]

To tylko skrót odcinka podcastu.
Całość nagrania możesz przesłuchać na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast.