Strona Główna > Słownik > Atrybut dofollow

Atrybut dofollow

Atrybut dofollow to narzędzie nakazujące systemom i robotom internetowym odwiedzenie strony, do której w danym tekście znajduje się bezpośredni link. Jest więc atrybutem nadawanym linkom, stanowiącym cenną informację dla robotów indeksujących strony internetowe.

Pozwala on m.in. na podniesienie atrakcyjności strony we wszelkich rankingach popularności. Link dofollow jest zatem umieszczeniem odnośnika prowadzącego do danej strony lub domeny na zupełnie obcej stronie. Tego typu zabiegi znacznie wpływają na pozycjonowanie stron i zapoznawanie użytkowników z ich treścią.

Zazwyczaj umieszczenia linka dofollow wiąże się również z publikacją na obcej stronie części informacji z witryny pozycjonowanej. Dodatkowo, jeżeli link dofollow bezpośrednio związany z atrybutem umieszczony zostaje na stronie o wysokim wskaźniku zaufania, w tym Trust Flow, rośnie również zaufanie do linkowanej obcej strony. Przy tego typu działaniach stanowi to ważny aspekt, wpływający na postrzeganie pozycjonowanej strony przez klienta. Jeżeli linkdofollow umieszczony zostanie na stronie o niskim zaufaniu, również strona docelowa, do której prowadzi odniesienie, uzyska podobny status.

Link dofollow w kodzie HTML może być oznaczony jako: rel=”dofollow”. Jednak w praktyce nie umieszcza się takiego oznaczenia, z racji, że domyślnie każdy link bez żadnego atrybutu jest dla wyszukiwarki Google odnośnikiem dofollow.

Jak zrobić link dofollow? Wystarczy więc umieścić w kodzie HTML następujący zapis:

<a href=""http://www.adres-strony.pl/"">treść anchora</a>