Home > Słownik > CRM

CRM

Co to jest CRM?

CRM to inaczej Customer Relationship Managment, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Jest to koncepcja zarządzania, gdzie najwięcej uwagi skupia się wokół budowania solidnych, długotrwałych więzi z klientami, aby w późniejszym czasie zdobyć ich lojalność.

CRM – jak działa?

Według koncepcji CRM znacznie tańszym rozwiązaniem jest utrzymanie stałych klientów niż znalezienie nowych. Poza tym nowi klienci mogą okazać się nieopłacalni dla firmy, a obecni są już jej znani z konkretnych zachowań zakupowych. Strategie oparte o programy CRM buduje się więc na utrzymywaniu relacji, efektywnej współpracy oraz działaniach wpływających na wzrost zadowolenia klientów.

CRM system – dlaczego warto go stosować?

System CRM ma też wpływ na ogólne funkcjonowanie firmy. Jego celem jest uporządkowanie wewnętrznych procedur i dostarczanie informacji dotyczących klienta z każdego etapu jego historii. Chodzi o to, aby wszystkie istotne kwestie były dostępne w jednym miejscu. Dzięki temu znacznie łatwiej jest wykazać opłacalność pozyskania danego klienta, czas, który trzeba poświęcić na jego obsługę i koszty jego pozyskania. To pozwala z kolei ułożyć dobrze działający lejek sprzedażowy.