Home > Słownik > Intencja zakupowa / Purchase intention

Intencja zakupowa / Purchase intention

Co to jest Intencja zakupowa?

Intencja zakupu (ang. purchase intention) to wskaźnik, dzięki któremu możliwe jest określenie popytu na dany produkt lub usługę. Purchase intent prezentowany jest jako odsetek użytkowników, którzy planują skorzystać z danej oferty w określonym czasie.

Dlaczego warto analizować intencję zakupową?

Profile użytkowników związane z intencjami zakupowymi pozwalają skuteczniej dopasować odbiorców reklamy danego produktu i wyświetlić je jako produkty rekomendowane. Daje to również możliwość przedstawiania użytkownikom ofert alternatywnych o podobnych parametrach, dzięki czemu zwiększa się ich wybór. Dane dotyczące rozpoznania intencji zakupowych pozwalają na zapisanie profilu danego użytkownika i dopasowanie do niego rekomendowanych produktów w postaci wielu różnych reklam. Tego typu spersonalizowane działania pomagają zaoszczędzić zarówno środki reklamodawcy, jak i przyspieszyć proces znalezienia szukanego produktu przez użytkownika.

Co wpływa na purchase intention?

Na zamiar zakupu (buyer intent) wpływa wiele czynników, m.in. świadomość, koszty, łatwość użytkowania, zaufanie czy opinie o produkcie. Nie bez znaczenia jest również sezonowość towarów, a także odpowiednie działania reklamowe.