Co to jest link building?
Link building to element pozycjonowania strony, w ramach którego odbywa się pozyskiwanie odnośników do własnej witryny z innych stron. Prawidłowe umieszczanie linków w witrynie internetowej to istotny obszar SEO. Zwiększa wartość strony i wspomaga jej widoczność oraz pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Co to jest link?
Link to odnośnik, który przenosi użytkownika na daną witrynę internetową po kliknięciu. Wyróżnia się 3 główne rodzaje linków:
1. Linki zewnętrzne (kierujące do innych stron z naszej strony):
a) linki naturalne, wstawione bez konkretnego celu marketingowego i odnoszące się do wartego uwagi rozwiązania problemu lub wartościowej i polecanej usługi;
b) linki nienaturalne, będące zamierzoną formą reklamy, która często pojawia się na forach, blogach i w mediach społecznościowych.
2. Linki wewnętrzne (wewnątrz naszej strony).
3. Linki przychodzące (prowadzący z innej strony na naszą stronę).
Link składa się zazwyczaj z adresu internetowego, do którego odsyła oraz tekstu, który jest widoczny jako link (tzw. anchor tekst).
Link building – na czym polega?
Link building polega na zamieszczaniu w danej treści na stronie specjalnych odsyłaczy (linków), które przekierowują po kliknięciu do innej witryny lub miejsca w obrębie bieżącej strony internetowej (np. kategorii czy danego produktu).
Link building występuje jako widoczny adres URL, grafika lub anchor. Link building może odbywać się na podstawie linków wewnętrznych oraz linków zewnętrznych odsyłających do innych witryn.