Co to jest Meta title?
Tag title (potocznie Meta Tag) to jeden z elementów opisu strony. Znajduje się w górnej części kodu HTML witryny www. Jest on powiązany z meta description, tworząc pewnego rodzaju wizytówkę strony, która ma zachęcić do wejścia na stronę przez poszczególnych odbiorców. Tag title powinien w możliwie najkorzystniejszy sposób przedstawiać w skrócie zawartość witryny i stanowić trafną odpowiedź na zapytanie użytkownika.
Jak pisać tag title, które polubi Google?
Tag title może zostać wygenerowany ręcznie i być indywidualnie dopasowany do charakteru strony, ale istnieje również opcja utworzenia go w sposób automatyczny. Wówczas tworzy go specjalny algorytm, który pod uwagę bierze treść znajdującą się na danej stronie, jego kategoryzację czy znaczniki. Skuteczny title powinien zawierać słowo kluczowe najlepiej w pierwszym członie. Musi być on zgodny z treścią i tematyką strony oraz wykorzystywać słowa charakterystyczne dla przycisków CTA, takie jak „pobierz” czy „sprawdź”. Wskazanym zabiegiem jest również użycie języka korzyści, który przekona odbiorcę do odwiedzenia witryny, gdzie znajdzie odpowiedź na nurtujący go problem.
Ile znaków ma tag title?
Meta tag title powinien liczyć od 60 do 70 znaków. Taka długość sprawi, że tag title będzie widoczny w całości w wyszukiwarce. Aby sprawdzić, czy wyświetli się on pełnym formacie, można skorzystać np. z narzędzia Google SERP Simulator.