Co to jest organic traffic?
Organic traffic, czyli ruch organiczny, to odnotowany rodzaj ruchu na danej stronie internetowej, będący następstwem uzyskania określonych wyników wyszukiwania konkretnych fraz i słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarce lub Mapach Google.
Wyniki organiczne nie obejmują odwiedzin strony w wyniku kliknięcia w baner, reklamę, link lub z recenzji czy polecenia.
Jak mierzyć organic traffic?
Ruch organiczny można zmierzyć, korzystając z narzędzi analitycznych. Należą do nich np.:
Google Analytics – dostarcza m.in. danych o źródłach ruchu na stronie i jej działaniu, zachowaniu użytkowników w witrynie;
Google Search Console – wskazuje m.in. na jakie frazy wyświetla się dana strona lub które frazy generują określony ruch w witrynie.
Ruch organiczny – jak go zwiększyć na stronie?
Aby zwiększyć ruch organiczny na stronie www, wykorzystuje się pozycjonowanie i inne narzędzia reklamy, takie jak wizytówki firmy w wyszukiwarkach Google. Żeby sprawdzić, jaka ilość ruchu na stronie procentowo to ruch organiczny, skorzystać można z narzędzia Google Analytics. Informacje te znajdują się w zakładce „Pozyskanie”. Ponadto możliwe jest również przeanalizowanie danych, które ukazują, jakie konkretnie słowa kluczowe generują najwięcej ruchu organicznego na stronie. Aby to sprawdzić, należy w GSC przejść do zakładki „Skuteczność”. Organic traffic w każdym przypadku dotyczy jedynie użytkowników, którzy wchodzą na daną stronę internetową w wyniku bezpłatnych wyników wyszukiwania.