Home > Słownik > Programmatic

Programmatic

Co to jest Programmatic?

Programmatic to różnego rodzaju technologie i metody ich wykorzystania służące zautomatyzowaniu i usprawnianiu procesów zakupu i sprzedaży produktów oraz usług w Internecie.

Programmatic buiyng i programmatic advertising – co to jest?

W ramach programmatic wykorzystuje się systemy i algorytmy, działające w czasie rzeczywistym. Dostarczają one w sposób zautomatyzowany odpowiednich danych opartych na doświadczeniach konsumentów, którzy mieli interakcję z np. z produktem. Programmatic buying umożliwia kierowanie odpowiednich treści, ofert, komunikatów, reklam do odbiorców.

Programmatic advertising, czyli reklama programatyczna umożliwia obu stronom transakcji (sprzedającym i kupującym powierzchnię reklamową) na jej automatyzację. W takim procesie nie ma potrzeby bezpośredniego kontaktu ze stroną sprzedającą powierzchnię.

System programmatic – jak działa i z czego się składa?

W ramach systemu programmatic funkcjonują m.in. takie technologie jak SSP, DSP, Ad Exchange czy DMP. Supply Side Platform (SSP) daje możliwość udostępniania do sprzedaży różnego rodzaju powierzchni reklamowej.

Demand Side Platform (DSP) umożliwia agencjom lub reklamodawcom kupowanie powierzchni reklamowej. Ad Exchange jest technologią, dzięki której możliwe staje się realizowanie zakupu danej powierzchni reklamowej. To pewnego rodzaju połączenie DSP i SSP.

Data Management Platform (DMP) to natomiast narzędzie umożliwiające gromadzenie oraz zarządzanie informacjami o danych użytkownikach. Wykorzystywane jest przez wydawców i reklamodawców w celu jak najskuteczniejszego dopasowania danej treści reklamowej do właściwego odbiorcy i tym samym uczynienie reklamy efektywniejszej.